Mamma Marias Blogg

Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

Less och orkeslös! hm.. låter bekant..

Av Maria - 12 juni 2008 14:44

Riktig j*vla tråk dag har jag idag!.. Jag borde egentligen städa, alltså dammsuga, diska, tvätta och allt sånt tråk. Jag borde även ringa runt och försöka hitta nåt jobb.. men nääää då.. orkar inte. Och dessutom kan jag inte ringa nån stans med barnen hemma. För så fort man lyft upp luren kommer dom springandes och skriker eller börjar bråka med varann. .eller nåt likande! argh!


Jag har målat lite idag, en akvarell måling till min vän M från byn. Men annars har jag bara suttit framför datorn idag.. och letat klänning. Varför???? Vi har ju ändå inte några pengar till nån klänning! Visst jag hittade en klännning som inte var allt för dyr och var jätte fin.. finns den i min storlek då? Nej! Som vanligt!.. *suck* Jag vill även ha några leggins, vill ha!!!! Men i dom färgerna jag vill ha hittar jag inte.. förutom svart då. Och alla är såååå dyra! Annars vill jag ha gula och gröna. Nåt gult par hittade jag väl.. men det blir ju så dyrt om man ska köpa alla för sig. Önskar det fanns 2-pack leggins med gul och grön. Och 2-pack svart (finns). Vill ha!!! Och kjolar vill jag ha.. inte en ändaste kjol hittade jag.. :(

Vill ha sommar kläder!!!!!!


Jag är så less på ungarna idag också.. speciellt hon stora! Hon gör inget som jag säger! Och gör sånt jag säger hon inte får!.. argh!!!

För en stund sen så kom sonen gåendes med ett stor äppel.. som storasyster då hade gett honom.. och efter en stund kommer han gåendes med en halv kiwi. Så när man går in till teve rummet ligger det kiwi gegg överallt!


orkar inte...

 
 
Nästan skilda mamman

Nästan skilda mamman

12 juni 2008 15:29

Hej,
jo det där med att bli trött på ungarna känner jag igen. Hon den stora - ålder? Jag har tre - HON. Min stora är 12 å hormonstinn så det räcker å blir över...
Kram Nästan skilda mamman

http://nastanskildamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

12 juni 2008 17:39

Svar till Nästan skilda mamman;
Min dotter är 4 år, blir 5 i augusti. Men dom(barnen)blir väl bara värre med åren. :S

 
Ingen bild

Fru Y

12 juni 2008 18:02

Men oj vad det var mycket nu!!!! Min ork brukar komma lite plötsligt, och då blir allt gjort. Jag tycker du har städat å grejat i flera veckor nu. Inte lätt när dom är hemma, men låt E hjälpa till lite, det tycker hon nog är kul.

 
jennie

jennie

13 juni 2008 08:25

Åh vad jag känner igen det där med att man ska ringa. Det är ju helt omöjligt att ringa när barnen är vakna/hemma. Fast jag hatar att prata i telefon, så det är en bra undanflykt att skjuta på det. :p

Hoppas du mår bättre snart!

http://jenkow.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

13 juni 2008 09:33

Svar till Jennie;
Samma här.. *rodnar lite*.. jag hatar verkligen att prata i telefon. Speciellt när man ska ringa till såna man inte känner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 oktober 2015 08:14

            Vad är bipolär sjukdom eller även så kallad manodepressivitet? Och vilka har det eller får de/ utvecklar det?   Detta var mina frågor idag igår och en hög dagar innan dess. Jag har googlat, läst på, sett på dokumentärer a...

Av Maria - 30 oktober 2015 07:07

Jag har varit inne i en låg period ett tag nu. Jag tappade helt skrivandet. Men idag fick jag för mig att jag skulle skriva ett inlägg. Dock om något helt annat än vad jag kommer skriva om nu. Jag möttes nämligen av nio nya kommentarer. Kul! Vissa ha...

Av Maria - 11 juli 2015 17:16


Under en längre period har jag kunna fått som blåa naglar. Känt mig frusen och naglarna har blivit blå både på fingrar och på tår. Är detta inte underligt. Det tyckte jag och googlade självklart på det. Jag har googlat på det flera gånger, men då jag...

Av Maria - 11 juli 2015 15:13

Jag vet inte om det beror på Ritalinen eller om det "bara är jag". Men då jag tidigare inte har känt riktigt på det här sättet misstänker jag att det är ritalinen som gör det. Jag är extremt ljudkänslig för vissa ljud. Och att en helikopter ...

Av Maria - 11 juli 2015 10:21

Jag fundera lite på denna diagnos, OCD, tvångssyndrom. Jag frågade min vän lite om OCD då hon ställde frågan på man behövde en utredning för den diagnosen också. (Vilket man bör). Men å andra sidan känner man nog om man lider av denna diagnos, för de...

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards