Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 26 januari 2010 09:16

Hmm.. ja, igår fick jag hem mina skor jag väntat så på, men som jag borde ha förståt så kunde jag inte ha dom.. dom var jätte förstora.. även när jag hade tjocksockor på mig så var dom för stora!    Så nu säljer jag dom på facebook.. får se om nån köper dom.

   


Idag måste jag fortsätta med skolarbetena så jag får klart en hel del.. jag vill inte stressa lika mycket som jag gjorde förra terminen på slutet.. fast det finns ju en risk att det blir så denna termin med.. om jag känner mig själv rätt..


  



Av Maria - 20 januari 2010 18:30

..för att jag har tråkigt..



__________________________________________________



1. Gillar du kaffe? 

Jo


4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på?

k


3. Hur mår du just NU?

rätt ok..


5. Berätta om din senaste dröm.

Glassbilen körde för bi utanför mitt i natten ungefär en sån där 3 på natten och spelade "Vi lurar små barn, vi lurar små barn med våran glass reklam!".


6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det? Kanske.. eller kanske inte..


7. Vad vill du ha just nu?

Mina skor som ligger på kiosken! :D


8. Har du räknat till 1000 någon gång?

tror inte det.. om jag gjort det måste jag haft väääldigt tråkigt då..


9. Använder du smileys?

Allt för ofta!   


10. Har du träffat någon kändis?

Jo, klart jag har.. på naggen ;)


11. Gillar du keso?

NEJ! blä...


12. Vilken låt hade du sist i huvudet?

 "Dickhead" Kate Nash


13. Hur många länder har du besökt?

tre tror jag..


14. Skulle du kunna hoppa fallskärm?

tveksamt.. men oj vilken upplevelse det skulle vara och tänk vilka fina bilder man skulle kunna knäppa! :D


15. Brukar du hyra film?

jo


16. Var kommer du vara på lördag?

På lördag! oj, det vet jag inte.. det är ju hela tre dagar kvar tills dess.


17. Vad åt du till lunch?

nån taco snabbrätt.. köpt från frysdisken.. jätte god!
 

18. Har du lockigt hår?

nej..


19. När grät du senast?

minns inte..


20. Har du gått in i en vägg någon gång?

säkert.. fast jag minns det inte ;)


21. Favoritårstid?

Vintern! såklart! :)


22. Vem höll du senast i handen?

Embla eller Thor skulle jag tro..


23. Sover du med TVn på?

absolut inte, störs bara av att den lilla blå "pricken" lyser när tv:n är avstäng.


24. Tycker du att du är gammal?

JA!..


25. Är du mörkrädd?

Ibland..


26. Gillar du ditt liv just nu?

Jo, faktiskt.. om man bortser från "skolan".


27. Har du bra syn?

inte perfekt, men den duger.. jag har ju glasögon..


28. Var är dina föräldrar just nu?

Ingen aning.. kanske hemma.


29. Vad var det senaste du köpte?

Skorna!!!!! :D


30. Hatar du mer än 3 personer?

nej


31. Använder du sushipinnar?
jag har aldrig ätit sushi och planerar inte att göra det heller.. :S


32. Äger du ett vapen?

nej


33. Gillar du ditt hår?

nej, inte just nu.. jag skulle behöva färga och klippa det igen. Sen är jag nöjd ett litet tag igen. :)


34. Gillar du dig själv?

nej..

 

35. Hur ofta använder du MSN?

Varje dag..


Av Maria - 20 januari 2010 14:53

Idag var min första dag på skolan denna termin..


Sluta rökt och snusat har jag gjort!..


Mina skor ligger på kiosken och väntar på att bli hämtade, läääängtar!!!!...


Nu är jag trött...



Av Maria - 16 januari 2010 17:50

Denna dag har verkligen varit en tråkdag.. usch vad tråkigt jag har haft.. jag skulle gått ut och gått då jag hade tänkte göra det, men så blev det ju inte. Så jag har suttit inne heeela dagen, kollat på en film tillsammans med dottern och ätit ostkrokar. Sonen har varit iväg till gammoffa och lekt hela dagen, det var han själv som ringde och frågade om han fick komma dit. Och det gick bra alltså, han fick även följa med och handla i grannbyn Å. Väldigt dumt att jag inte har tagit vara på det varma vädret det har ju legat runt -5 till -10.


Gårdagen var ivarjefall trevlig då var byfamiljen över och lekte med oss.   


På onsdag ska jag antagligen upp till skolan och plugga lite, fy, usch och blä! Vill inte alls!.. Ja får ont i magen och blir deprimerad så fort jag tänker på att jag ska dit och att jag måste plugga.. sjukt att jag är där frivilligt..   Men annars skulle jag ju även måsta jävlas med arbetsförmedlingen och det har jag absolut inte lust med heller. Så det är bara att fortsätta lida... önskar jag hade ett jobb som jag trivdes med.. som t.ex bokillustratör.. (heter det så..)..

 

Skorna är ivarjefall beställda nu så nu är det bara att vänta och se när dom dyker upp!!!!   





Av Maria - 15 januari 2010 11:13

Jag håller på att bli galen på mitt hår!!!!! Vart ska det???... höger,vänster... öhh.. det är bara där det inte ska vara speciellt efter man duschat har super rent hår.. grrr... nåja, snart är det skitigt igen, då håller det sig på plats, någorlunda.


För nån dag sen så gick jag med i gruppen Butik142 på facebook, där finns så sjukt mycket fint man vill ha! Och alla skor sen då!!!! Om ni inte visste det innan så får ni nu veta, jag är skogalen, skor skor skor!!!!! Nåja jag hittade ett par där som var sååååå jävla snygga och som jag absolut ville ha. Och när jag väl skulle få beställa skorna, få dom!!! Mmm.. då visar det ju sig självklart att det inte fanns min storlek.. nä, jag hade ju faktiskt inte kollat vad det fanns för storlekar på dom, eftersom jag aldrig trodde att jag skulle få dom. Ja.. jävligt synd jag inte har en storlek större på fötterna, då hade de vackra fina underbart snygga skor blivit mina.

  


Så nu ska jag hålla koll och se om dom får in några nya snart eller till sommaren så man kan beställa sig ett par super snygga skor!


Andra skor jag skulle villa ha, väldigt mycket är converse:er med klack! *nickar*

  


Dessa hittade jag inne på tradera, men tyvärr hade jag ju för stora fötter då istället... suck!


Nu tänker jag inte skriva nåt mer denna gång..........

Av Maria - 13 januari 2010 10:51



                          


Av Maria - 10 januari 2010 10:30

Igår var dottern iväg på kalas till en kompis. Och efter att gubben kom hem efter att lämnat henne på kalaset stack jag ut och gick med Lina. Först gick vi en ganska kort sväng och dök upp hemma hos Lina, där stannade vi till och fixade lite varmoboj. Sen fortsatte vi vandra vidare, vi hade ingen aning om vart vi var på väg, men kom sedan på att vi skulle gå till badplatsen, sagt och gjort. Vi stannade till vid bonden och tittade på alla fina får, där fanns även lamm, så söta, det lilla vi såg av dom små. Vi fotade lite, sen fortsatte vi vidare ner till stranden. Vi bestämde oss för att vi skulle sitta ute på bryggan och dricka obojen (som även spädes ut med lite minttu). Nåja, vi blev ju tvugna att knäppa några kort på den varma obojen också.. så när vi var klar med fotograferingen hade obojen blivit sval.. men den gick ner ändå.. segt, men det gick. Det var jätte trevligt och kul att vara ut och göra nåt mer än bara gå som jag annars gör när jag är själv, med lite sällskap blir allt så mycket roligare!   


Bilderna är som vanligt i oordning..

                



Av Maria - 8 januari 2010 17:56

Idag har jag varit ut och gått igen, en lite länge promenad igen. Skönt att få komma ut och röra på sig. Idag hade jag även med mig kameran ifall jag hade sett nåt trevligt att fota, men när jag väl kom hem låg kameran fortfarande tryggt kvar i kameraväskan som hängande snällt på axeln. Antingen har jag absolut ingen fantasi kvar eller så fanns det verkligen inte något att knäppa på.


Ikväll ska jag äta lite chilikrokar, lakritsal och choklad.. + lite coca-cola.. mmm, gott! Men jag har faktiskt inte ätit sånt sen jag skrev sist att jag måste lägga av med att äta "gott". :D + att jag var ut och gick igår + idag! :D


Kattorna hade lämnat en överrasking åt mig ute i snön... en cupcake! :)

  

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards