Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 31 mars 2008 19:48

Iförr går gick jag och barnen bort till våra vänner & kusiner i byn. Där stannade vi hela dagen. Barnen lekte och vi vuxna drack lite vuxen dricka. Vi stannade kvar över natten. Det var trevligt!


Idag har gick jag och sonen med dottern till hennes dagis. Sonen fick stanna hemma idag eftersom han är hostig och snorig.. igen!


Min vän J var in en sväng och vi blev jätte pysselsugna! Så jag började med ett memory spel till dottern, som blev klart. Lite askungen tema över det, blev det.


Nu måste jag gå till sonen som skriker... och min mamma ringer och ringer.. och ingen svarar.. ja, gubben är hemma.. men men..



Av Maria - 28 mars 2008 14:17

Idag är jag minsan trött!..

Var "barnvakt" en kortis till en av barnens kusin från byn.

När jag var "barnvakt" passade vi på att vara ute en sväng eftersom det var sånt fint väder ute. Men sonen tycket nog inte det var så kul att vara ute.. han bara ramla och snubbla i snön hela tiden. Vi vill ha vår!!! Stora flickorna plockade kottar och bakade paj.

Det blev inte sån lång stund ute.. men lite frisk luft fick vi.


Till lunch åt vi nudlar, det tyckte alla barn var jätte gott! Och vid lunchen var även kusinens mor här med lill kusinen.

Efter ett tag var det dags för kusinerna att åka hem.. jätte trötta, alla barnen och även jag.


Vi åkte aldrig till gubbens mamma den här veckan.. hon var sjuk.. och gubben ville att vi skulle stanna hemma. Och att vi skulle åka en annan gång. Jag vill vara där NU! 


Orkar inte skriva mera nu.. vill knäppa kort, måla, se på film, pyssla i photoshop, baka, sy.. om jag hade ork.. men har ingen ork just nu...

Av Maria - 25 mars 2008 16:08

Trodde det skulle bli vår nu.. men nähä.. tydligen inte..

Det riktigt öser ner!!!! Men jag vill ju ha vår NU!!!!!!!



Av Maria - 25 mars 2008 12:55

... ja det skall jag tydligen bli. Jag var till optikern förra veckan och kollade synen. Och där kom vi fram till att jag behöver glasögon eller linser då. Själv känner jag att jag vill ha glasögon mestadels på kvällen.. men då blir det ju dyrt om jag ska ha linser.. så jaja.. jag fick en tid på fredag då vi skulle kunna hämta ut glasögonen jag valde ut när jag var där.. jag skulle även få testa sätta in linser.. *ryser* jag som tycker det är så äckligt att vara inärheten av ögonen.. på det sättet man måste vara då. I vilket fall som ehlst lär vi inte kunna hämta ut glasögonen som vi hade tänkt.. ekonomin till låter nog icke detta! synd.. får se lite små suddigt ett tag till..

Jag har fick glasögon förut.. typ i tonåren.. men använde dom inte speciellt ofta.. nästan inte alls faktiskt.. jag ansåg att jag såg suddigare i dom. Men men.. nu ska jag väl äntligen få se hur skarpt ser ut! Gubben min gillade inte när jag påstod att hans foton han knäppt var suddiga.. därför bokade han en tid till optikern åt.. *fniss*!


Idag har jag bara suttit vida datorn.. borde verkligen göra nån nytta, men så verkar inte fallet bli.. eller nåt sånt.

Nu i veckan var tanken att jag och barnen skulle ha åkte till gubbens mamma och varit där några dar, men vi får se hur det blir.. jag vill vara RIK!!!! NU!


Nä nu ska jag väl se om jag kanske orkar flytta på mig och göra nån nytta eller nåt vettigt.. tveksamt! Idag ska jag ivarjefall försöka vara duktig och låta bli allt som är gott alltså i godis väg till att börja med!..



Av Maria - 23 mars 2008 18:07

eller nåt sånt..


Nu i påsk helgen har vi väl gjort en del. Igår åkte vi till gubbens mamma och med hade jag självklart påsktårtan jag skrev att jag skulle göra (vilket jag gjorde då med andra ord.. ) Kommer väl bilder på den om ett tag.. både här och på min tårtblogg.

Nåja hemma hos gubbens mor var det fullt hus.. en stund.. sen åkte vi (jag, dottern & sonen..) med skoter ner på sjön och grilla korv med gubbens mor och karl, även hennes karls son och hans kvinna var där. Gubben var inte med ner på sjön eftersom han hade åkt hem och hämtat lite bra att ha grejer ifall att vi skulle få för oss att stanna kvar hos hans mamma, vilket vi gjorde sen.

Så det blev middag för hela gänget sen och natti natt för båda våra barn.. dom var så trötta(bus och spring hela dagen lång.. plinplong...) När vi skulle gå med sonen till sängen och natta honom hittade vi dottern redan ner bäddad och sovande. Hon hade alltså gått och lagt sig själv, hon var trött!


Sen drack vi väl lite vuxendricka och tog det lungt. Sen blev det även natti natt för mig. ZZZzzzzz....


Innan vi åkte hem idag åt vi lite mera påsktårta.. som var godare än vad den var dagen innan.. konstigt det där, men det brukar väl vara så med det mesta.. godare dagen efter! Hm..


Jag blev även förskyld igår.. båda våra barn är nämligen förskylda så det är väl dom som har smittat mig. Jobbigt att vara förskyld! Blä!

Ikväll ska jag synda lite mer.. vilket jag har gjort hela helgen.. men från och med på tisdag är det slut på dom dumheterna! (hoppas jag.. )


Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på några lost avsnitt tror jag.. fy vad trött man kan vara.. *jäsp*.. nåja ett tag har jag tänkt titta på teven, så då ska jag göra det också!



Av Maria - 19 mars 2008 13:53

Igår fick jag låna tredje säsongen av lost! *lycklig*


Idag fick båda barnen stanna hemma. Sonen har varit vaken till och från inatt och bara varit lessen, vet inte vad det riktigt kan vara. Och dottern har hostat som en sönder rökt gubbe.. eller hur ska man förklara.. hon lät som min morfar när han hostar.. ungefär..


Nåja idag när dom blev hemma passade vi på att påsk pyssla. Det blev samma grejer som vi gjorde förra året, hand & fot hönor, hand tupp och dottern fick blåsa ur två ägg och måla. (tyckte sonen var lite för liten för att göra just det än så länge.. )

Så vi har pysslat en del med andra ord.. kul att göra det speciellt nu när dottern är så pass stor så hon kan göra mycket själv. Hon är så duktig!


Annars har jag hängt tvätt.. slängt i en maskin till med tvätt... tröstat sonen när han varit lessen, börjat med dekorationen till påsktårtan (jag vill göra!).. ja det är väl det mesta vi har hunnit gjort idag.


Igår syndade jag också.. det började med att vi var in och hälsade på våra vänner i byn. Min vän M hade gjort kladdkaka och det kan jag bara inte motstå så jag tog en liten bit.. men jag tog faktiskt bara just en bit också! Men när gubben hämtade oss hade han ju varit på affären.. och vad ser jag jo, en påse OSTKROKAR!!!!!! Hm.. så ja.. jag kunna inte motstå detta heller utan tog en skål med ostkrokar (och ett glas trocadero..) när jag kom hem och satte mig framför teven och titta på två avsnitt av lost.

Och nu kommer påsk helgen också... inte så bra!.. men det är väl bara att börja om efter påsk.. *suck*..

Igår var jag ivarjefall iväg med barnen till deras dagisar vilket betyder att jag var ut och gick.. lämna och hämta.. :)


Imorgon är det väl skärtorsdagen.. tror jag.. då skall barnen vara påskkärringar och påska hemma hos vänner och bekanta.. om nu sonen är frisk med andra ord. Annars får väl gubben fara med dottern och påska medans jag får vara hemma med sonen. Båda barnen har gjort fina påsk kort som dom skall ge alla dom påskar för. :)


På lördag ska vi åka till gubbens mamma och hälsa på.. då hade jag tänkt att jag skulle haft påsk tårtan och tagit med den dit.. för vi orkar aldrig äta upp en helt tårta själva!..

Av Maria - 17 mars 2008 18:25

Denna dag har varit rätt okej. Först gick jag och lämnade barnen på deras dagisar. (alltså har jag faktiskt varit ute och rört på mig idag.. gått med barnen och hämtat dom). Det var skönt med frisk luft.


När jag kom hem gick jag genast ner till källaren och letade påsk gardiner.. vilket jag inte hittade.. *suck*.. jag letade som nån jäkla galning!. Det jag hittade istället var lite påsk pynt/prynader och lite urblåsta ägg som dottern blåste ur och målade förra året.


Jag tog även upp lite "gamla" leksaker som barnen haft förut. Och tog ner  tre stycken ica platpåsar och en kartong med leksaker dom hade uppe. Så skönt att få bort en del leksaker! Annars försökte jag även ordna upp lite i tvättrummet. Det var skönt att få det gjort.. nu kan man nästan gå på golvet där inne igen! :)


Igår tittade jag slut på andra säsongen av lost! Och jag har inte lånat tredje än.. jag känner mig lost utan lost.. hur ska jag klara mig sen när det inte finns fler säsonger att låna.. :S


Idag bujssar jag på lite tuggis! ;)


Av Maria - 16 mars 2008 16:35

Bild; Så här känner jag mig just nu...


Idag har jag fått lite grejer gjorda.. skurat toan nere, diskat, dammsugit.. plockat ihop lite.. ja, okej det var väl inte så jätte mycket ändå.


Gubben var iväg med dottern och hämtade hem björkris idag ivarjefall.. så lite påsk lär det väl bli. Om man orkar pynta det vill säga..


Min vän J var in en sväng idag också.. hon sa att hon skulle komma in på tredje säsongen av Lost imorgon. Det är bra! För det ända man ser fram emot på dagarna, att det blir kväll och då kan man sätta sig fram för teven och titta på lost.

Även våra vänner från byn var hit en sväng, det var bra! För varje gång vi/jag får besök stiger humöret åt rätt håll. Eller om vi ska iväg någonstans.


Till påsk skulle jag villa göra nån påsk tårta.. men det får jag väl se om jag har nån ork med när påsken närmar sig lite mera. Och ifall det finns nå pengar till det förstås.


Jag orkar inte göra någon midda idag.. så ja, får hoppas gubben kan slänga ihop nåt till barnen.... annars får dom väl äta mackor till midda idag...









Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards