Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Maria - 11 juni 2008 16:05

Så jag gick en längre promenad idag ivarjefall. Min vän J mötte oss när vi var på väg till dotterns dagis. Vi skulle ju komma upp till henne efter vi lämnat dottern, jag och sonen alltså.

Så en promenad blev det. När vi väl var hemma igen, stannade J en stund och prata. Efter hon gått så har jag plockat lite här hemma, tvättat en maskin tvätt jag hängt.. plockat in disk och lite sånt.


Jag är såååå trött!.. Jag kunna inte vara på nätet heller eftersom det kom upp nåt säker surf program.. Så istället har jag ritat lite. Hade tänkt måla i olja eller akryl. Men det blev i blyerts, svart penna och färgpennor. Det kommer väl bild sen när jag laddat ur kameran.


Jag har lovat båda mina vänner J och M att jag ska måla nån tavla till dom båda. Men jag vet inte vad.. och så känns det som fantasin ligger lite på noll nu igen.. 


Idag har jag ätit.. ostskivor, 2 st majsmackor med smör, 2 kokta ägg med salt. Tror det är allt än så länge. Till middag blir det kycklingfileér. Och som vanligt sallad till oss vuxna och ris (möjligtvis sås) till barnen.


Nu har båda barnen sommarlov ända in i augusti nån gång. Så jag hoppas verkligen vi kommer få lite besök från min släkt, så dottern speciellt har nåt att se framemot.. och även jag. Tyvärr kan ju inte vi åka till dom eftersom ekonomin är som den är + att gubben inte har nån semester.


Och regnar gör det fortfarande, har gjort det hela dagen, så jag hade tur att gubbens morfar orkade och hade tid att hämta dottern från dagis. Jag hade nämligen ingen lust att gå i spöregn idag igen.. och bli dyngsur.



Av Maria - 11 juni 2008 08:26

Och idag regnar det också fast inte lika mycket.. inget mig emot om jag hade regnkläder!!! Kanske att jag ska ta paraply när jag går ut idag.. om det går när man ska puffa på en vagn med två barn på.. hm..

Jag och sonen ska snart gå med dottern till hennes dagis. Det kommer ju inte bli nån längre promenad för min del idag skulle jag tro. (vilket verkligen hade behövts!).. Jag får väl ställa mig på nån gå/tramp grej vi har här hemma.. så man får lite träning, på nåt sätt.

Nu är förskylningen här! Blä!

Efter vi lämnat dottern på sitt dagis ska jag och sonen gå in en sväng till min vän J på en kaffe innan jag måste hem och äta frukost.

Jag kom även på nåt jag ABSOLUT måste göra idag! och imorgon.. och sen och sen.. o.s.v TVÄTTA! Det var ju jätte längesen jag tvättade nu.. vi slänger ner all smuts tvätt i källar trappen och där blir den liggandes tills jag är ner och tvättar.. så nu syns det att det var bra längesen jag var ner. Hela trappen, okej halva är ju full i tvätt. Man kommer ju inte åt dom sista trappstegen med fötterna. :S


Nu ska jag leta paraply och snart ska vi göra oss iordning för promenaden till dotterns dagis!


Önskar alla en underbar dag!

(Även om det är regn ute eller molnigt! Kan man ha en bra dag ändå!) :)


Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards