Mamma Marias Blogg

Direktlänk till inlägg 11 juli 2015

Ritalin vs Ljungarocken.

Av Maria - 11 juli 2015 15:13

Jag vet inte om det beror på Ritalinen eller om det "bara är jag".

Men då jag tidigare inte har känt riktigt på det här sättet misstänker jag att det är ritalinen som gör det.

Jag är extremt ljudkänslig för vissa ljud.

Och att en helikopter flyger över huset var tionde minut gör ju inte saken behagligare.

Av någon anledning klarar jag inte av folk just nu, och just nu är det väl kanske en 10 000 pers på byn. Nä, men många tusen, jag vet faktiskt inte hur många. Jag hörde några tanter prata igår och dom nämnde något om 3000 personer, men att det var ca. 8000 förra förra året. Men sedan har jag även hört att det är runt 10 000 i år. Så jag vet inte vad jag ska tro. Jag kan inte vistas i mitt eget kök då jag blir distraherad av alla människor som går förbi fönstret hela tiden, jag tappar focus. Och ut kan jag inte gå trots att det är solsken och jättefint väder. Jag klarar som sagt inte av människor. Jag öppnade balkongdörren för att jag tänkte att jag kunde gå ut och sätta mig där i solen en sväng ivarjefall, få lite luft och sol. Men då är det ju folk där ute också, på gräsmattan och runt vägarna. Så balkongdörrn står på glänt och jag sitter inne i ett hörn med min dator med persienner och gardiner fördraget. Tyvärr kan jag inte se något positivt med denna festival just nu. Jag hoppas verkligen att detta beror på ritalinen, för jag vill inte vara en sur jävla bitterfitta "på riktigt".

 

Jag hoppas dock att alla människor som är på festivalen är glada och positiva till tillställningen. Det positiva för min del är väl att det faktiskt inte låter så där jättehögt av varken människor eller musiker hem till mig trots att man bor rätt nära. + att campingen där dom flesta har bosatt sig är bara ett stenkast ifrån mig. Hade jag klarat att ta mig ut bland människorna skulle jag kunna knäppt ett foto på det, men som sagt, tyvärr. 

 

Hoppas ni andra tar vara på det vackra vädert och njuter av dagen! 

 

       



 
 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

12 juli 2015 15:38


Fräck kaffekopp du har !!!!. Var köpte du den då ????...

Jag har också jätte svårt för massa folk ute !!!!! :-(

Tre barn har du också ser jag jusses det var bra kämpat lr hur man ska säga !!??...Måste ju va lite jobbigt ibland då kanske...????.

Jag hatar Värme å Sol typ så jag är inne jämnt förutom när jag slänger skräp å handlar matgrejer å sånt :-) heh.

// Med vänlig hälsning Isabelle //

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Maria

13 juli 2015 10:07

Tack! Den köpte jag på Dollar, men sedan hade dottern (som inte har någon ställd diagnos) köpt en likadan, så för att vi inte skulle mixa ihop dom så köpte jag porslinsfärg och målade kanten på min. :) + att jag gillar färger, speciellt alla färger, så det bli lite regnbågsfeeling över det hela. ;)

Jorå, det är tungt. Rätt ofta faktiskt. Men jag älskar dom över allt annat på denna jord och vill göra allt jag kan för dom. Så jag kämpar på! :)

Haha, jag hatade solen och värmen förut. Än kan jag nog ha rätt svårt för den, men jag försöker, speciellt för barnens skull, som älskar att vara ute i solen.

Jag gillar dig! :) Tack för dina kommentarer! Vad roligt att du orka läsa i min blogg och tog dig tid att kommentera. :)


 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

14 juli 2015 03:41

Ok jag har inte hört talas om den Affären.. men men !!!

Du verkar rätt pysslig av dig får jag en känsla av !!!???

Jag har nån lite Fetisch typ för Temuggar har jag kommit på faktiskt på senare dar så om jag ser en sjukt söt en i Maxi då får jag nån typ av stark köplust men jag kan avstå också å tänka att jag måste spara pengar lr att jag köper den en annan dag. I bland kan jag tänka på den massa när jag kommit hem här å typ tänka att tänk om nån annan köper den lr att den slutar säljas lr gud vet vad å så sabbar jag den chansen att ha just en sån fin Temugg i mitt köksskåp det kan kännas som världens undergång ibland !!!

Mitt senaste " Temuggs-Köp " det är en liten ljusgrön sak som kostade 5 kr tro det lr ej i Maxi, och ja dom har fått in nåt parti med massa sånna billiga i tre olika färger typ å jag föll för den ljusgröna mest !!!!. Ska nog köpa flera nån annan dag när jag fått in pengar på kontot om några dar. En jobbig sak med den det är handtaget för om man stoppar in fingret där då får man knappt ut det igen det är så sjukt litet så man kan ju undra hur dom tänkte när dom tillverkade den ???!!!.

Bra att du Älskar dina barn för det vore förargligt om man inte gör det liksom det finns ju dom som bråkar varje dag med sina barn som jag å min Morsa exempelvis det är inte kul !!!! :-(

Solens undergång är ju rätt nära nu som du kan läsa på mitt Blogginlägg !!!!. Jag hittade en Artikel här på internet om det häromdagen å blev intresserad så jag läste i genom allt !!!!

Är du intresserad av såna saker om planeter, och stjärnor, och klimatet liksom ????!!!!

Kul att du gillar mig ju trotts att vi inte känner varandra än, men det kan det ju bli ändring på liksom !!!! :-). Om du gillar folk som kommenterar ofta så har du hittat rätt person :-) haha.

// Med vänlig hälsning Isabelle //

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Maria

14 juli 2015 10:46

Jaha, okej.. nå ADHD muggen går nog säkert att hitta på nätet också ifall du hade vilja haft en likadan.

Jag tror att barn med problematik har större problem hemma med sina föräldrar. Tänkte på att du och din mamma bråka mycket. Jag var likadan med min mamma. I dagens läge är jag så tacksam över att ha min mamma, jag är stolt över henne, över att hon orkade ta hand om tre barn ensam och få allt att funka, trots att jag var en skit, så elak.

Du har inte skrivit vad dina diagnoser är på din blogg. Jag är smått nyfiken. Finns asperger med? Tänkte på planeter, jorden, klimatet och allt det där och temuggarna ;)

Själv har jag intresserat mig för detta med klimatet, stjärnor och planeter. Men man vet aldrig. Jag hoppar från olika ämnen som jag intresserar mig av hela tiden. Just nu läser jag mycket om människans rättigheter.

/Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 oktober 2015 08:14

            Vad är bipolär sjukdom eller även så kallad manodepressivitet? Och vilka har det eller får de/ utvecklar det?   Detta var mina frågor idag igår och en hög dagar innan dess. Jag har googlat, läst på, sett på dokumentärer a...

Av Maria - 30 oktober 2015 07:07

Jag har varit inne i en låg period ett tag nu. Jag tappade helt skrivandet. Men idag fick jag för mig att jag skulle skriva ett inlägg. Dock om något helt annat än vad jag kommer skriva om nu. Jag möttes nämligen av nio nya kommentarer. Kul! Vissa ha...

Av Maria - 11 juli 2015 17:16


Under en längre period har jag kunna fått som blåa naglar. Känt mig frusen och naglarna har blivit blå både på fingrar och på tår. Är detta inte underligt. Det tyckte jag och googlade självklart på det. Jag har googlat på det flera gånger, men då jag...

Av Maria - 11 juli 2015 10:21

Jag fundera lite på denna diagnos, OCD, tvångssyndrom. Jag frågade min vän lite om OCD då hon ställde frågan på man behövde en utredning för den diagnosen också. (Vilket man bör). Men å andra sidan känner man nog om man lider av denna diagnos, för de...

Av Maria - 11 juli 2015 09:59


Detta som jag citerat ur boken "Alla familjer är psykotiska" fick mig att små le på bussen hem igår. Jag tyckte det var ett väldigt roligt sätt att beskriva en hård kram. Fint.                          ...

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards