Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under september 2011

Av Maria - 30 september 2011 10:15

Vidar har varit förkyld i några dagar nu, i går blev det värre, det lät som han hade tungt att andas + att han rosslade mycket. Så vi packade in oss i bilen och åkte till vårdcentralen, det visade sig vara krupp han hade fått, så det blev till att andas in adrenalin för honom + att han fick en stor dos av kortison. I dag mår han mycket bättre, och natten gick väldigt bra, han har sovit hela natten! Just nu försöker jag med att han ska somna och sova lite, han är jätte trött och behöver sova. Efter gubben slutat jobba för dagen ska vi packa in oss i bilen, hela familjen och åka upp till naggen, (om Vidar mår bra vill säga) där tänker vi stannar till på lördag. Nä, Vidar tänker absolut inte sova så det är bara att lyfta upp honom.

Av Maria - 30 september 2011 10:14

 
  

Av Maria - 28 september 2011 10:27

Aaa, men just ja, glömde ju att jag skulle tipsa om en väldigt bra/rolig film som jag tittade på i går kväll, "I love you, man", jag brukar inte hända ofta att jag tycker att en film är så pass rolig så att jag skrattar rakt ut, eller i går gjorde jag allt jag kunde för att inte skratta rakt ut då Vidar låg och sov i samma rum. Och dessutom är det bra skådisar, Paul Rudd & Jason Segel.

Av Maria - 28 september 2011 09:28

okej, mycket i huvudet nu, eller det känns åtminstone mycket. Hela vägen från dagis har jag gått och funderat, ja så som man gör när man går själv, på allt mellan himmel och jord. Denna dag funderade(-ar) jag på fotografering, åter igen, modellfotografering. Jag har och får så många ideér hela tiden, jag glömmer ju tyvärr bort hälften då jag inte skissar upp idéerna eller skriver upp på ett ungefär hur jag tänker mig bilderna jag vill knäppa, och på vilket sätt jag vill styla modellen och vart bilderna ska knäppas. Nu har jag redan glömt vad det var mer jag gick och funderade på, för mer var kan jag lova, men minnet är allt för kort.

Jag har ju legat med migrän i en och en "halv" dag också, dom som känner mig eller har mig på fb vet nog det.. men så är det, eller var det, och långt ifrån kul var det kan jag tillägga. Utrota migränen, tack!

Nu är det den där tiden på året också, ja, jag menar då när alla fåglar är så dum och käkar gamla äpplen och flyger in i fönstrena, hängde tvätt inne nyss, BANG! (inte liten smäll heller, förmodligen en kråka eller skata) En fågel i nåt av fönstren.. fint fint, puckon!

I dag tar jag mig en lat dag från allt göra, får man det?.. Det hoppas jag, för det gör jag!

Skulle inte vara helt fel att äga den här sortens bil.


  Lånad bild.

Av Maria - 25 september 2011 13:37

För er som följer min blogg vet ju att jag har sett slut på alla true blood avsnitt som finns att se just nu, så vad gör jag på kvällarna? Jo, jag har försökt mig på att börja titta lite på Fringe, vilket inte går så där jättebra.. rätt tråkig serie, på sluten av avsnitten sitter jag bara och väntar på att det ska ta slut för att jag inte orkar se nåt mer, jag vet inte, jag kan inte bara stänga av mitt i något jag börjat titta på. Så kväll ska jag titta på "En vampyrs bekännelse", hallå! Hur länge sedan var det inte man såg den!!!!!! Den var då jättebra då jag såg den sist, som alltså var ett bra tag sedan, hoppas den är lika bra ikväll som den var då!..

Av Maria - 25 september 2011 10:02

Igår stod det kalas på schemat, först var Embla och Thor över på kalas till Johanna och grattade henne. Sedan plockade vi upp bägge barnen och åkte vidare till byn där vi grattade Matilda som hade kalas. Matilda var kramig go och glad och av oss fick hon en ask med negerbollar, de flesta bollarna pressade hon i sig på en gång och bjöd bort, men några lyckades hon spara. :) Hos Matilda blev vi bjudna på kaffe, kaka och hembakta krämbullar, gott! :) Jag fotade nog lite bilder, men jag har inte laddat ur kortet ännu + att jag inte vetom det var någon bild som blev bra, födelsedagsbarnet var inet still speciellt långa stunder och det tillsammans med dåligt höstljus som det blir nu på hösten inomhus är ingen höjdare. :/ (och jag som vägrar använda blixt..). När vi kom hem närmade sig klockan fyra tiden, så då satte jag mig med papper och penna och ritade och gjorde ett födelsedagskort till Johanna. Vid fem var jag klar och började med middagen som var klar vid halv sex/sex, sedan traskade vi över till Johanna och grattade henne, barnen hade ju varit där tidigare, men inte jag och Vidar. Tårta hade dom sparat en bit, gullisar! Så den klämde jag och Vidar i oss. :) Gott! När vi kom hem var klockan halv åtta så då blev det nattning av barn och filmtittning för mig och gubben. Sedan var det gonatt!


Johannas födelsedagskort.

  (Ursäkta kvaliten, jag knäppte hastigt med mobilen innan vi gick över till Johanna, håret ser oranget ut på den här bilden, men det borde/ska nog vara brunt).

Av Maria - 23 september 2011 19:08

"Varför nöja sig med en sked när man kan använda två samtidigt!"


  19 september 2009


Denna goa tjej fyller även år idag, 3 stora år! Grattis Matilda! :)

Av Maria - 22 september 2011 18:35

Så då är väl denna dag så gott som slut, antar jag. Jag ska väl hinna titta på nåt avsnitt av Fringe innan jag lägger mig, men annars så. Jag har väl haft en hyfsad dag, jag var på skitkast humör på förmiddagen tills Marie kom över och grattade mig med massa fina presenter! Som tur var hade jag hittat en påse med kanelbullar i frysen för någon kladdkaka blev det inte bakat då det fattades ingredienser, så nåt hade jag att bjuda med andra ord. (Mitt bajshumör jag hade på förmiddagen har nog att göra med att det snart är den tiden på månaden.. :( ) Förutom Marie har även Yvonne och André varit hit, då jag har varit hemma. (Men vid fyra åkte jag och gubben in till fränsta eftersom jag skulle kolla synen för körkortet. :D Det gick superbra! :) ) När jag inte var hemma var gamm-offa hit och även Lasse, så några gäster har jag haft, gratulations-samtal har jag fått och massa grattis på fb! + att jag fick pizza till middag! :) Bra dag! Och massa jättefina presenter har jag fått! :) Tusen tack alla för alla fina braiga presenter jag fått! :)


Några av mina presenter som jag fått under dagen...

  Av Marie.

  Av Yvonne.


Jag fick även trisslotter, några stycken.

Några kuvert.

En skumgummigodis + två kronor av Embla

Pussar och kramar av mina pojkar.

Och presenten jag fick av gubben har ni ju redan sett i mitt tidigare inlägg. :)


Nu blir det några eller nåt avsnitt av Fringe. Gnatt.

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Skapa flashcards