Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 31 mars 2009 16:37

Idag åkte jag upp till grannbyn Å (för att plugga) med bussen helt själv.. skit läskigt, men det gick bra! Även när jag skulle åka hem fick jag åka själv.. mycket mer läskigt! Klev på bussen.. satte mig nästan längst fram.. känner hur det nästan börjar vända sig i magen på mig.. och känslan blir bara värre och värre!.. Blä.. sjukt!


Jag vet att det var ett tag sen jag skrev.. men jag har inget nytt att berätta för det.. stressar ihjäl mer och mer för var dag som går gör jag.


Jag tatuerade en banan i lördags.. det gick bra..  med ny maskinen! Som gick skit jämt och fint!.. men nu när det nåt fel på något.. eller oss.. jag vet inte..



Nu måste jag gå och se vad ungarna håller på med.. dom har varit galna sen vi kom hem.. jobbigt när jag är så trött!

Av Maria - 30 mars 2009 21:25

Tänkte blogga nu.. men jag orkar inte.. tappade lusten..

Få se om jag skriver några fler rader imorgon.. någon gång under dagen.



Av Maria - 24 mars 2009 17:15

Fy fan vad skit man kan må.. känner mig helt orkeslös och illamående.. ont i huvudet.. usch och blä! Barnen verkar ju må fin fint ivarjefall.. dottern kräktes natten mellan söndag och måndagen så därför har varken barnen fått varit på dagis eller jag och pluggat uppe i grannbyn Å. Förhoppningsvis kommer jag må bättre på torsdag, hoppas hoppas hoppas!!!.. För då får barnen komma tillbaka till dagis igen.. nya regeln.. 72 tim. efter sista kräkningen. Så det blir på torsdag. Det vore just snyggt om sonen skulle gå och bli dålig lagomt fram tills dess.. hm.. hoppas inte!

Jag har nämligen planerat att ha engleska prov på torsdag ju så jag skulle hemskt gärna villa kuunna ta mig upp då.


Idag har jag inte gjort mycket.. fyllt på en säck med pellets eftersom jag är så illa tvungen. Gubben kan ju inte göra det han lyckades göra illa nacken, ryggen när vi var borta hos våra vänner i byn på lördagen. Så imorgon ska han iväg till sjukhuset.. igen.. han var dit igår också.

Så nu får han inte vara på jobbet och jobba heller.. pengar!!!!..

Jag har mest bara legat uppe i sängen och sett på teven hela dagen.. har nog aldrig gjort det tidigare.. gillar inte att titta på teven på dagen.. vet inte riktigt varför. Och så sov jag en sväng också.. tanken var att sonen skulle sova en sväng, men han somnade ju inte så han och storasyster fick titta på lite barnprogram medans jag sov.


Nu sitter barnen och äter middag inne i tevenrummet nere. Kände mig kräksjuk när jag stekte på korven.. blä! Jag fick andas med munnen..


Det är väl dags för mig att hämta in mer pellet snart igen då.. suck..


I lördags så åkte vi till våra vänner i byn.. drack lite och umgicks. Min vän M och C gjorde upp en liten eldstad som barnen och vi vuxna fick grilla korv vid. Tyvärr fick min vän M väldigt ont i huvudet senare på kvällskvisten så hon blev tvungen att gå upp och vila lite.. försöka ivarjefall.. och ännu senare på kvällen då hon kände sig lite bättre gick hon och jag upp med barnen och tittade på teven, prata och bara var.. åt gott.

Då kom vi även fram till att det nog var ett migränanfall hon hade haft.. det lät precis som det när hon förklarade hur hon mått. Hoppas hon köpt hem lite ezee eller likande för migrän ifall hon får det igen.


Nu klarar jag nog inte av att skriva nåt mer.. kanske att jag laddar upp några bilder på bdb något sen.. jag knäppte inte ett ändaste kort borta i byn, men gubben gjorde det så.. lite nya bilder finns det jag kan ladda upp.

Av Maria - 20 mars 2009 18:19

Så ja.. vart var jag.. ja just det.. gubben har beställt hem en grej till sig och mig. En tatuerings maskin! Nu har vi ju haft den hemma nå dagar, men jag har inte test kört den ännu. Funderade faktiskt på om jag ska ta och göra det ikväll. :)

Men kvällen är ju snart slut.. känns det som. Ungarna kanske är vaken lite längre idag eftersom det är lördag, men jag tror ju inte det kommer bli mycket längre än vanligt.. max 8.. sen slocknar dottern i soffan..

Jag måste bara tipsa om en skit bra bok jag har läst för andra gången nu.. eller är det tredje gången tro.. hm.. jaja skit samma! Den är i vilket fall som helst skit bra!!!!!!

Er jag tipsar till är väl mest till er som fått barn.. ni som känner till hur det är när det gäller graviditeter och vardag med barn.. typ. Boken handlar mest om det så jag vet inte om ni andra som inte fått barn ännu skulle förstå det roliga i vissa av delarna i boken.

Min vän M och min syster är det nog som jag vill att ska läsa den här boken. Boken är inte tjock heller och så är den baserad på författarens liv. Hemma hos Martina, heter boken. Skit bra! Jag läste boken nu igen för att jag skulle fördriva tiden när jag åkte buss til grannbyn Å för att plugga.. och undrer resans gång på bussen med boken kan jag lova att jag hade fruktansvärt svårt för att hålla mig för skratt vissa gånger! :)) Skit bra bok! Ja, jag kan skriva det fler gånger om ni vill, skit bra, skit bra, skit bra, skit bra!!!!!!

Fruktansvärt bra! Fislisa Du lånar den av mig! Så är det bra!


Nu ska jag.. ja vad ska jag nu.. hm.. måste fundera en stund.. eller vänta jag kan ju kanske följa med gubben ut en sväng. Det gör jag .. springer nu..

Av Maria - 20 mars 2009 14:27

Så fick jag höra något jag länge velat höra kl. 10:28???...

Nja, jag vet inte.. räknas hörsen.. hehe.. jag menar jag fick ju mina öron urspolade och efter det sa sköterskan att jag skulle höra bättre. :)

Två feta stora vax propps likande klumpar kom ut ur båda öronen.. satan vad skönt det var! Men jag tycker inte att jag hör så mycket bättre ändå. Men men.. skönt var det att få se hu jävla mycket det var som kom ut.. alltså att det nu inte är kvar i mina öron. :)


Förhoppningsvis ska jag skriva lite mer ikväll om jag får någon tid över.. + att jag ska försöka få med en bild på en ny "grej" jag har "fått" eller jag och gubben har "fått".. :)


Nu måste jag fan försöka städa när jag är hemma tidigt även fast jag inte har lust alls. Helvete jag måste ju ta in pellets också!!!! :S

Av Maria - 19 mars 2009 17:09

Jag kollade precis mina mail. Ett av dom jag hade fått var ifrån fru Y.. skyddsängel-mailet.. där det bland annat står så här, jag citerar;

_________________________________________

I morgon klockan 10.28 kommer någon att berätta för dig vad du så länge velat höra.

_________________________________________________

Det roliga med det här är att jag har tid för att spola ur öronen kl. 10:30.. visst någon minut hit eller dit.. men vem vet.. fast jag vet inte vad det skulle kunna vara jag länge velat höra om mina öron.. hm.. får väl se om jag får veta något nytt.


Men bara för att jag skriver nu.. tro inte att jag har någon ork att sitta här någon längre stund och skriva en massa som hänt.. det orkar jag inte.. är trött.. less.. ont i huvudet.. m.m


Gubben lagar middag!

Längtar till lördag!!!!!!!!!!!!!!!!!! Saknar familjen i byn!!!


Nu är middagen klar..

Av Maria - 19 mars 2009 12:22

Ja som ni ser så var det ett tag sen jag skrev något igen.. men ja..

Det är väl en del som har hänt och så.. men mitt minne.. ja.. få se om jag kan få ihop något senare idag eller i helgen.. just nu sitter jag uppe i grannbyn Å och pluggar.. eller jag pluggar väl inte exakt just nu vilket ni säkert märkt.. men jag har pluggat och ska plugga..


Till veckan som kommer så är det fullt upp..

På måndag är det rätt lungt bara engelska och eventuellt att man övar lite på samhällskunskaps provet jag ska ha måndagen efter. På tisdag har jag svenska och ska förklara vissa olika grejer för läraren.. så hon vet att jag har lärt mig och fattar. På torsdagen ska jag ha Engleska prov igen.. fast på kap.2 och på fredag ska jag ha hunnit gjort en novellanalys... vad nu fan det är..???..


Fullt upp.. hemma ser det ut som skit!.. Det hinns inte göra något överhuvudtaget när man kommer hem på dagarna..


Så här ser mina dagar ut..

  • kliver upp
  • gör oss iordning för att åka eller gå.
  • Lämnar barnen på dagis och går till busshållsplats.
  • Åker buss
  • Tar en mugg kaffe när man väl är framme.
  • Pluggar
  • Pluggar
  • Lunchar
  • Pluggar
  • Pluggar
  • Buss, till dagis..
  • hämtar barnen, går hem.
  • Diskar
  • Lagar mat..
  • nattar barnen
  • Ser på teven..
  • Sover...

Intressant va?! Nä inte speciellt.. ja vet... men lite annat har väl också hänt sen jag skrev sist.. men det tar jag sen när jag har mer tid och ork.


Hej så länge!

Av Maria - 14 mars 2009 18:49

Det har nog hänt lite sen sist, men jag orkar inte..


I torsdags fyllde mellan M i byn 2 år. Tyvärr kunna vi inte åka och gratta, men vi fick även höra senare att dom inte hade varit hemma ändå. Få se om vi kan gratta henne en annan dag.. dom hade eventuellt haft magsjuka där.. så vi hade inte riktigt någon lust att hälsa på nu i helgen och riskera att bli sjuka.. jag ska ju hinna göra minst två prov innan påsklovet och då kan jag inte vara hemma med sjuka barn eller eller sjuk själv.. går inte.

Grattis till mellan M i efterskott ivarjefall!!!! :)


Jag var även in på bibban uppe i grannbyn Å i torsdags och gjorde en intresse anmälan för att få ställa ut målningar/teckningar i "lokalen" brevid..

Så eventuellt om jag har tur så kan jag få  ställa upp där i mitten på november eller nåt.. lång lista på folk som vill ställa ut med andra ord. Men då har jag gott om tid att måla och rita! :)


Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Skapa flashcards