Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 29 maj 2009 14:39

Idag lämnade jag bara dottern på dagis (hon skulle iväg till grannbyn å på urkul). Sonen tog jag med mig upp till grannbyn å. Så han fick vara med mig när jag gjorde engleska prov, sen begav vi oss ut i folkmassan och vandra med min vän J och två av hennes små syskon som också var med.

Först gick vi och kollade in brandbilen som stod parkerad invid torget och sonen prov satt även i den en sväng med en plasthjälm han fick av en brandman. Vi såg dottern och sa hej, men fortsatte sedan vidare in på konsom och köpte lite fika. Vi vandrarde runt överallt så  gott som.. När vi var vi hästarna som barnen även fick rida på hade hästarna redan gått runt och runt och runt i 2 timmar!!! Så dom var trött och törstiga, annars hade sonen tänkt rida lite. Mot slutet innan vi skulle ta tåget hem köpte sonen en glass, men när han kom ut och såg att J:s småsyskon hade varsina långa isglassar ville han ju självklart också ha en sån.. så jag lyckades skramla ihop lite mer pengar så han fick en sådan. Medans jag tog den han köpte först.


Så idag har sonen åkt både buss och tåg! Stor dag! :) Vi gick även och hälsade på J:s småsyskons pappa som var ut och körde sopbil.. slängde gamla papper.. sonen hjälpte till.. det var nog självaste höjdpunkten för honom det bara lyste av han av lycka. :D


Nu när jag kom hem och satte mig här kollade jag lite bloggar som vanligt.. och inne på bakerella så fanns det så många fina söta grejer hon lagt in!!! De virkade cupcakesen Fru L.. *blink* *blink* :)


Jag är helt slut!!! Om jag skulle lägga mig ner nu skulle jag garanterat somna.. snart fyller gubben år.. måndag.. på söndag är det morsdag.. och nästa lördag fyller sonen år! Full rulle! :)


Av Maria - 26 maj 2009 09:53

I helgen har det varit full rulle! Först på fredag åkte vi till våra vänner i byn och umgicks, åt en massa god mat. Dagen efter åkte vi bort till grannbyn Å till C och F.. umgicks, prata och åt en massa god mat! Problemet för min del var mest att jag hade sån jävulsk huvudvärk så jag höll på bli galen. Jag vet inte vad klockan var när jag och barnen gick och la oss, men det var nog rätt så tidigt tror jag. Dagen därpå åkte vi hem och låg ute i solen hela dagen.. jag och barnen! Mysigt! Sen har jag varit hemma igår och är alltså även idag.. magsjuka!..


Så nu måste jag avsluta här och ta hand om sonen...


Av Maria - 22 maj 2009 14:55

Idag känns allt mycket, mycket bättre! :)

Jag har tvättat, diskat och plockat ihop lite ute på altan.. kanske att det är det som gör att det känns bättre.. hm.. jo, jag tror nog det! Fru Y och herr E var in en snabbis idag också. Barnen fick skor och stövlar, vilket absolut behövdes! *nickar* tack, tack fru y och herr e! Själv fick jag en fin ny vaxduk!!! :D Och en porslins cupcake som man kan ha grejor i.. t.ex sockerbitar. :) Bild!



Jag har ju glömt knäppt kort på min fina negerboll jag fick av fru L också.. den fick jag när dom var hit senast. :) Tack igen för den! Jag hoppas på att jag kan få fler av annat slag.. om du förstår hur jag menar fru L. Bild! (inte så bra bild, men den får duga..)



Såja, nu ska jag se om gubben kommer hem snart.. och hur det blir med byn.. jag har inte så jätte stor lust att gå hem och jag vet att han inte har så jätte stor lust att sova kvar.. hm.. jaja.. får se hur det blir.

Av Maria - 21 maj 2009 14:59

Jaha.. så idag är det röd dag.. torsdag.. och vad fan gör man.. ?!.. Jo jg har suttit med "läxor" och pluggat, det enda som känns någorlunda vettigt att göra för städa orkar jag fan inte.. det ser ju ändå bara likadant ut som det gjorde innan efter en liten stund. Jag är less! Uttråkad.. ingenting känns kul..


Jag borde ju ändå ha sonens fördelsedag att se fram emot, men inte änns det känns kul.. sånt som jag verkligen brukar se fram emot..


*tung suck*


Jag vill fan ha sommar nu! Varm jävla sommar! Jag sitter varje dag och bara väntar på att allt ska bli/kännas bättre.. men som de flesta skulle säga; "- Man gör själv dagen till hur den är.." okej så skulle väl ingen säga.. de skulle nog formulera det hela till en bättre mening.


Nu har sonen somnat på golvet på mattan brevid mig. Ska se om jag kan flytta på han till soffan utan att han vaknar.


Depp inlägg...


Av Maria - 18 maj 2009 16:00

Igår började jag och barnen att gå till våra vänner i byn, "och än är vi inte framme.. hehe.." närå.. vi hann helt enkelt inte så långt utan herrn från byn plockade upp oss på vägen. :)


Jag kollade in deras nya gäststuga som tidigare har varit snickarbod.. och det var så fint! Som ett helt nytt rum! Och altan dem hade byggt till snick... gäststugan var också jätte fin, inte helt klar, men fin! :) Vi stannade kvar till ungefär 19.. vi fick jätte god mat som vanligt! *mums* Sen gick vi hem.. hela långa vägen.. södra sidan.. jag har ingen aning om hur lång tid det tog, men när jag väl tittade på klockan hemma.. när jag lagt barnen och pratat lite med gubben innan var klockan 21:30.. Skönt ändå att veta och känna att man rör på sig lite ibland ivarjefall..


Idag har jag varit hemma och pluggat medans jag har haft barnen på dagis. Jag fick klart samhällsgrejset innan 12.. så jag funderade på om jag skulle åkt upp med bussen som gick nån gång då.. men kom på varför jag var hemma.. inge pengar varken på busskortet eller i fickan.. så jag kunde inte ta mig upp ändå alltså.. jag som skulle ha muntlig redovisning isamhällskunskapen.. *suck*.. Jag har även försökt att ringt läraren.. men har itne fått tag på henne.. :(

Sen har jag även suttit med svenskan.. men det har inte gått något vidare.. får se vad svenska läraren säger imorgon. (förhoppningsvis!)


Jag borde börja med någon mat nu.. men jag vet inte riktigt vad jag ska laga.. :S Jag skulle helst villa göra något som jag kan ta med lite av upp till grannbyn Å imorgon när man ska upp och plugga.


Jaja.. nu ska jag titta lite på svenskan igen.. och se om jag kommer vidare.. :S


p.s JAG VILL HA SOMMAR(lov) NU!!!! d.s


..blommor jag fick av gubben för ett tag sen..

Av Maria - 16 maj 2009 15:20

Igår grillade jag lite korv till middag som vi åt ute. Sen gick hela familjen över till min vän J och hennes sambo M. Barnen lekte massor och vi vuxna satt och prata och umgicks. Klockan tickade och plötsligt var den 23:30! Och sonen var fortfarande vaken! Så då tyckte jag att det var dags att gå hem så han skulle få sova. Dottern hade slocknat i soffan framför teven med M:s dotter W. Så dottern fick sitta i vagnen på hem vägen.. hon sov, gubben putta på. Medans jag bar sonen så gott som hela vägen hem, han gick några små korta bitar som i uppförsbackar och så. Så idag har jag ont i armarna.. eller ont och ont.. de värker lite..


Det är en riktig slö dag idag.. jag behöver göra skolarbeten.. men jag tycks inte få upp böckerna.. jag bara sitter här. Så på måndag ska jag ha muntlig redovisning i samhällskundskapen.. :S usch, gillar inte muntliga grejer, nej!

Och jag måste verkligen försöka få ihop nåt i svenska i mitt fördjupningsarbete. Måste!


Men nu måste jag nog börja skala lite potatis till middagen...


Av Maria - 15 maj 2009 16:16

Ja, vet det var evigheter sen jag skrev nu igen.. men äh!

Jag hatar fördjupningsarbetet jag håller på med.. eller jag hatar väl inte själva fördjupningsarbetet utan mig själv för att jag inte kan ta ut information ur en text och skriva om den med egna ord. Jag håller på att bli galen! Bara jag lyckas få klart det arbetet är jag så gott som klar med Svenska A.. förutom grammatiken.. :S Blä!

Idag gjorde jag ett nytt engelska prov.. som jag inte tror gick så fruktansvärt bra precis. :S  Jag blir så less! Jag vet inte vad det är med mig.. men allt känns så fruktansvärt tråkigt och jobbigt hela tiden nu förtiden. Jag längtar till den varma sommaren.. som jag verkligen hoppas blir varm. Jag längtar till gubbens och sonens födelsedagr, 11 juli och slutet av juli, väldigt mycket! Och jag hoppas verkligen att det jag längtar till av slutet av juli kommer bli verkligt, det behövs, mycket!


Jaha.. så vad ska jag hitta på idag då?.. Jag borde absolut tvätta en massa, men orkar inte. Städa behövs det med..


Solen kikar fram då och då igenom de stora fluffiga molnen.. jag vill ha klar blå himmel med stor varm sol, NU!




Av Maria - 8 maj 2009 08:45

Efter jag lämnat barnen på dagis och var påväg hem fick jag denna låt på huvudet. Passligt!



Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards