Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 31 december 2011 13:03

Avslutar året med några bilder från självaste året 2011.


1.Grillade en hel del ute på gården. 2. Abborarna Anna och Glitt flytta in. 3. Åkte massa skriskor. 4. Leos välkomms paket. 5. En dag i parken. 6. Thors födelsedag. 7. Reste till Åland! 8. 25 års överraskningsparty för Malin. 9. Vidar 1 år! 10. Nytt vidvinkel objektiv. 11. Halloweenparty. 12. Johan bjöd på födelsedags lunch.

Av Maria - 30 december 2011 17:36

    

Är väldigt trött idag och till på det har jag huvudvärk.. fast nu känns det lite bättre efter jag fått i mig något, insåg att jag knappt ätit något på tre dagar.. så kan det gå. Idag efter frukost där nån gång vid tio(?) stack vi över till Marie på en kaffe, tänkte att det var lika bra att gå dit tidigt så jag skulle bli tvungen att gå hem och göra lunch, annars blir jag ju sittandes där hela dagen.. inte hjälpte det att vi gick dit i tid.. vi blev ju kvar till ungefär 15 ivarjefall, lunch bjöd dom på. Jag drog mig för att gå hem då jag vet att det bara är trist "hemmagöra" att göra.. vilket jag inte alls hade någon lust med idag.

Nu när Vidar sover, jag vet rätt tidigt, men han har inte sovit på hela dagen så han har nattat för natten. Själv ska jag slänga mig i duschen, sedan blir det nog sängen även för mig, ska väl titta på nån serie, om jag orkar.. i morrn ska det tydligen vara nyårsafton har jag hört, André och Simone ska komma över och "fira" tillsammans med oss. :)


Av Maria - 29 december 2011 21:36

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig eller hoppats.. varken med det ena eller det andra.. blä! Ont i huvudet så äckligt massor så jag nog måste gå och lägga mig.. (inte migrän denna gång! Snarare spänningshuvudvärk.. :/) eller åtminstonde lägga mig och titta på nån serie eller film.. lutar mot serie.. skulle haft någon bra och rolig idag känner jag, har inte alls lust med true blood.. får se hur det blir. Glömt ätit middag har jag gjort också.. barnen fick resterna från lunchen.. nu känns det lite väl sent att äta för mig.. så jag låter bli och väntar på frukosten istället.


 

Av Maria - 29 december 2011 15:55

Denna dag har bestått av en hel del barn. Vid nio kom Embla hem och med sig hade hon Johanna och Basse som jag lovat att jag skulle passa. Så full rulle hela dagen med barn som "sprungit" upp och ner i trappan (hade svårt att bestämma sig var dom skulle vara). Vid tolv(?) någon gång kom André och Simone så sammanlagt har jag haft 6 st barn här hemma idag och det har gått jättebra! Tills barnen kom på att dom skulle til pulkbacken, där började ju, självklart, Embla och Thor tjura på om allt och inget, men bortsett från deras gnäll så har allt gått jättebra. André var ju även med till pulkbacken, skönt att inte behöva vara ensam vuxen med en massa barn. Pojkarna ledsnade rätt så fort på att åka pulka och rullade lite snögubbe kroppar istället, men någon snögubbe blev det aldrig.. Thor började ju tjura på att han skulle rulla upp sin jätteboll uppför backen! Det gick ju väldigt bra då den var jätte tung och backen brant.. suck! Jag vet inte hur länge vi var vid backen, men ett bra tag var det nog. Vidar sov hela tiden, men när Vidar vaknade bestämde JAG att det var dags att gå hem. Hem gick inte barnen, alla barn gick istället över till Marie och Matte. Fast det blev inte så långvarit för tjejerna för dom kom hem efter en stund igen. För en halvtimme sedan åkte André och Simone hem och Thor kom nyss hem. Själv borde jag väl börja med någon mat.. men hm.. jag måste bara "ladda" lite. Aaa.. just ja Johanna ska sova över här hos Embla idag också, det går nog bra som vanligt. :)


Av Maria - 28 december 2011 18:18

Det blev bara jag och pojkarna ikväll/natt, Embla ska sova över hos Johanna. Så Thor ska få ha lite eget mys då han tycker det känns smått orättvist att Embla får sova borta och inte han. Han har valt Shrek som han ska titta på + att det blir lite korkar och cola till det. Det blir nog bra det. :) Vidar har gått och blivit jätte hostig och snorig, min stackars lilla gullis! Nu ska jag hänga på fb och se om det händer nåt där.. knappast.. men men.. finns där några förslag på annat jag kan hitt på?

Ut.

Av Maria - 28 december 2011 15:43

I dag tog mig faktiskt utanför dörrn! Wow säger jag bara, jag minns inte när jag var ut senast, alltså verkligen ut, UT.. inte bara ut och in i en bil.. Jag fick ett sms redan i morse när jag fortfarande låg kvar i sängen. Gäsp! Men självklart ville jag ut, träffa Marie. Jag minns inte när det var sist jag träffa eller såg henne.. lång innan jul nån gång måste det varit, så det var på tiden! Hon undrade ifall vi ville följa med och åka pulka bara nedanför huset. Så varför inte, vi hade dock planer på att åka bort över till André och Simone och hälsa på idag.. "men i pulkbacken lär vi väl inte bli så länge", var min tanke.. hm.. nä vi vart inte så länge i pulkbacken , men vi gick hem till Marie och där blev vi visst ett bra tag.. så det blev inte att hälsa på André och Simone idag. Vi får ta det en annan dag, om dom har tid. Väldigt skönt att få prata med Marie var det i varje fall, det behövdes! Tack Marie för att du orkar sitta och lyssna på mitt babbel. :)


Nu måste jag gå och fixa middan.. potatisen är snart klar och jag har inte ens börjat med köttbullarna och korven.


Av Maria - 27 december 2011 17:29

Så i dag fick oväntat besök, Yvonne och Eilert tittade in då dom stackarna fortfarande inte hade fått tillbaka elen och var/är utan telefon, vatten.. ja, allt nödvändigt man behöver. :/ Det var Dagmar som tagit allt ifrån dom, så dom har alltså varit utan och är utan allt detta sen natten mot annandan. En varm dusch fick dom och lite korvstroganoff med ris innan dom begav sig hemåt igen för att ta hand om kossorna, dom är ju kovakter för tillfället. När dom forfarande var kvar kom även André och Simone över, trevligt! André och Simone stannade ett bra tag, och snälla André kollade min dator lite då jag anser att den varit väldigt seg på senaste, men han kunde inte hitta nåt fel.. och när han satt vid den var den inte ett dugg seg! :/ Jaja.. tack i varje fall för att du kollade datorn åt mig André! :) Nu har jag även "putsat" den ren, inget damm här nåt mer (för tillfället)! :D


Det har varit lite smått vindigt utomhus idag också, små stormar. Isig gård och vägar..

Av Maria - 26 december 2011 19:50

Jaha, ja då är kalkonmiddagen över för i år också, lika gott som vanligt var det, tack Eva! Kändes dock som vi bara vände i dörren när vi kommit, kom, åt och for hem.. allt gick så fort. Hade en stressad gubbe som inte gillar att vistas bland annat folk, han sitter nog helst själv och tjurar framför datorn. "-Varför inte stångas med med dom andra tjurarna?" "Närå, jag sitter hellre här och luktar på blommorna." Och själv kände jag mig obekväm (stoppad korv) i dom kläderna jag slutligen valt för kvällen. Hund som sprang omkring lite överallt, på allt och alla, speciellt barn.. Vidar som vandrade omkring överallt och därmed blev omkull puttad och hade en hund hängandes över sig mycket ofta som slickade honom i öronen.. Tommy som lättade upp stämningen i vanlig ordning. André som åt fisk.. Lasse som åt lever.. små flickorna som flamsade med små pojkarna. Trevligt folk och god mat, det är det som räknas! Detta är THE kalkonmiddagen i ett nötskal! Me like! :)

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards