Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Maria - 2 juni 2008 20:58

barnen har ju inte alls sommarlov veckan här på.. det är veckan efter det.. alltså 13/6 sommarlovet börjar för dom. Men jag hade faktikst sett rätt på papprena dagisarna hade skickat hem.. så det var kommun som hade strulat till.. nåja.. då får ivarjefall dottern gå en vecka till ska även höra på sonens dagis vad dom har att säga där.. glömde höra med dom idag. Men har även för mig att dom sa nåt om att det inte skulle vara nå folk där nästa vecka.. hm.. jaja..   d.s


Sonen går nästa vecka han med, men sen blir det sommarlov för hela slanten.. ända in i augusti!

Av Maria - 2 juni 2008 18:44

Nu har jag ätit! Gott var det!!! Jätte gott!

Köttfärsbiffar gjorda på älgkött.. det ska absolut vara älgkött när man gör biffar upptäckte jag idag, det blir så mycket godare! Till biffarna åt jag sallad. :) Ungarna fick snabbmakaroner till sina biffar.

Just nu sitter och jag och väntar på lite gäster som inte kom igår.. det var ju så varmt! Gubbens pappa med fru och gubbens farmor. Dom dycker nog upp här snart skulle jag tro.


Annars har jag varit ut och gått idag en liten promenad. Ätit ett kokt ägg, en banan och sen middan.. + lite kaffe och vatten.


..nu är jag tillbaka igen..


Gästerna kom så jag blev tvungen att fixa i ordning lite fika och så. Men nu har dom åkt igen.

Barnen har jag nattat så nu ligger dom och sover.. gubben har åkt iväg en sväng.. han rang nyss och berättade att han varit till våra vänner i byn och tittat på deras nya pool dom köpt. En jätte STOR! tydligen...

Han hade även varit till macken och köpt en Indiana Jones film.. tråkigt.. men visst dom filmerna är ju bra.. men idag kändes dom inget kul eller hur ska man säga. Men det var ju till honom han har köpt inte till mig.. jag måste nog snart låna några filmer av alla mina vänner igen.. har ju bara kvar 2 filmer jag lånat av min vän ifrån byn..


Nä nu ska jag ut en sväng.. sen får jag väl se vad som händer..

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards