Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Maria - 15 oktober 2011 14:12

Någon promenad blev det inte.. men jag tror nog att det skulle behövts, speciellt efter allt fika som jag åt hos André och Simone, gott var det!

Tyvärr blev det inte så lång visit då Vidar inte hade sovit något i dag och behövde hem och sova för att orka med resten av dagen, men en stund var vi ju där och Embla lämnade vi kvar så att tjejerna ska får leka lite mer innan André och Simone ska åka till stan.

Min tanke i dag var även att jag skulle hinna hem till Annelita och ta en kopp kaffe och lite surr, men som det ser ut nu vet jag inte om det kommer hinnas. :/ Vi kanske får ta det en annan dag istället.


På måndag är det fotografering för Thor på dagis så då måste jag leta fram några rena hela kläder (gärna fina/snygga) åt honom. Få se hur det går. Blyga lilla Thor.

Av Maria - 15 oktober 2011 09:28

I dag ska vi, hela familjen gå till Johannisberg. Kusin Simone ska ha kalas och brist på bensin för oss blir det alltså en promenad över till henne. Få se hur det går, gå är väl inte något större problem (om man bortser från min jävla tå som gör ont då och då). Problemet är väl att barnen förmodligen kommer gå mig/oss på nerverna innan vi kommit halvägs. Embla var med till dagis i torsdags och hämtade Thor (ångrade detta, jo) det gick bra på vägen dit, då hon var själv, men på vägen hem höll jag på att få nåt jävla nervsläpp då Thor och Embla tjafsade och bråkade om allt och inget.. grrrr! Tillsist ignorerade jag dom, jag orkade inte. Bajsungar! Nåja när vi kom hem såg nog Embla att jag var less på dom och kom och sa förlåt, stor tjejen. Så med andra ord, det blir ju "intressant" att se hur det går idag, när gubben är med också. :S


Barnens "Kusinvitamin" Simone som blir 6 år imorgon.


 

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards