Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Maria - 30 januari 2009 13:55

Nu är jag hemma igen. Och de tär ljust ute fortfarande!!!!! Skönt! 

Det blev inte till att räkna någon matte eller plugga överhuvudtaget idag. Istället gick jag och J iväg och kikade på lite rea kläder.. hon med pengar och jag med ögonen.. typ.. Efter vi tittat på kläder ett bra tag så var det dags för J att gå till frissan och klippa sig. Det tog en stund, men bra blev det.

Vi var även in på biblioteket en sväng.. men jag lånade inte några böcker eftersom jag redan har ett gäng barnböcker hemma som jag vill lämna tillbaka först innan jag lånar några nya. Istället lånade jag en barnfilm, Happy Feet. Tänkte att jag och barnen kunna titta på den tillsammans ikväll istället för bolibompa. 


Så ja.. 

Föresten jag har nu matte grund istället för matte a.. om någon funderade på hur det gick med det.. och datorkunskapen är borttagen.



Av Maria - 30 januari 2009 10:08

Äntligen fredag!!!


Jag sitter uppe i grannbyn och har tänkt plugga lite, men ingen lärare har syns till ännu. Men hon dyker väl upp. Och även om hon gör det vet jag inte om jag orkar räkna någon matte som jag hahade tänkt.

Jag behöver dessutom plugga på multiplikationstabellen eftersom jag inte kan den. Men jag tror nog att det går bättre att göra det hemma än här kontigt nog.


Det är kort dag idag ivarjefall, skönt!!!!.. Vi, jag och J ska tåget hem vid 12:30.. eller nåt sånt.


Och eftersom det är fredag tänker jag faktiskt synda med den söta delen idag. Jag är så fruktansvärt sugen! Jag hoppas gubben kan åka och handla åt mig.


Men nu måste jag nog hitta på nåt vettigt att göra...


p.s msn helvete fungerar fortfarande inte!!!!!!!! Grrrrr!!!! d.s



Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards