Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Maria - 15 januari 2009 11:38

Idag är jag hemma eftersom sotaren skulle komma. Nu har han varit här och även dom som skulle komma med vårat hemma gym har varit hit med det.. och förutom det har vi faktiskt fått hem pellets också! :D


Det har gått jätte bra den här veckan och plugga, tack vare J skulle jag gissa. Man känner sig trygg när man har någon med sig som vet hur allt går till och på ett ungefär vart lektionerna ska hålla hus, busstider, tågtider.. o.s.v

Matte som jag hatar, känns faktikst inte alls lika jobbigt och hemst som det gjorde när jag gick i skolan. Samhällskunskap har dom inte börjat undervisa, första lektionen är kl 13 den 26/1.. och då kan inte jag vara där..tror jag.. dagis är stäng pågrund av planering.


I morgon ska min vän J och hennes sambo M komma över och dricka nån öl. Jag hoppas vi kommer ha råd med nån corona.. vill ha! Men jag tänker inte dricka mycket. Vill inte bli packad och må skit en hel lördag.


Snart lär jag väl få hem mina tatuerings grejer också som gubben har beställt efter. Nålar, färg och likande grejor som behövs för att öva på frukt och så. *längtar*


Men nu måste jag nog fixa lite lunch åt barnen. Dom har ju blivit vana att få lunch 11:30.. så hoppas det finns något jag kan laga.. men dom lär ivarjefall inte äta.. dottern brukar äta bra på dagis oftast, medans sonen mest bara brukar peta i maten för det mesta så han lär väl göra det samma här hemma.


Jag har även skaffat lånekort på biblioteket så nu har jag lånat en hög med barnböcker till barnen. Och även några "vuxen" böcker åt mig.


Lunch var det jag skulle göra ja.. ps nu är har jag plockat undan julen.. SKÖNT!

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards