Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Maria - 9 mars 2008 17:57

Vad har hänt ida??.. Inte mycket alls.. jag har suttit framför datorn och varit lite med barnen, men det är väl allt.


Imorgon tror jag ska gå med barnen till deras dagisar.. men jag vet inte säker. Deras kusiner från byn kanske skulle titta över. Så jag får se hur det blir imorgon.


Ikväll ska jag titta på lost, igen! Men ikväll lär jag väl inte få titta på så många avsnitt.. gubben ska ju upp tidigt imorgon. Och hans sov plats är på soffan.


Och chokladrutor och paj finns det kvar av också, men jag ska helst inte äta sånt ikväll.. har satt max gräns på två dagar i veckan på gott ätandet. Se om jag kan hålla det.


Dagens bild.. på Daisi.. (Dora tycks aldrig kunna sitta eller ligga still..)..


Av Maria - 9 mars 2008 12:13

Paj Botten;


200 g smör

1½ dl strösocker

1 msk sirap

2 msk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

5 dl vetemjöl


Fyllning;

ca. 100 g frysta hallon

lite florsocker och eventuellt lite potatismjöl.


Rör smör, socker och sirap vitt och pösigt. Blanda vaniljsocker, bakpulver och vetemjöl. Rör ner mjölblandningen i smöret. Arbete ihop till en smidig deg. Smöra en form (jag använde mig av en tårtform) och kläm ut pajdegen i formen med händerna och fingrarna. Blanda hallon med florsocker (och potatismjöl) i en skål och häll i formen. Grädda i ugn i 175 grader ca. 20 minuter.

Servera gärna med vaniljsås!

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards