Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Maria - 31 juli 2012 22:27

Trevligt med Telia! :) "makes People talk" aha, nähä, det var visst läkerol det. :P

Av Maria - 31 juli 2012 15:28

Det blev visst en omväg hem idag, busschaffören svängde av på fel väg, fel för oss som ska mot Sundsvall. Det visade sig att han körde till bussgaraget för att fylla på vatten i bussen. :P men inget sa han, han bara körde, och ingen sa nåt, bara åkte. :P men nu är vi påväg igen.

Av Maria - 31 juli 2012 10:10

Har nu suttit på utbildningen i en timme nu. Och jag har inte ens lyckats fått upp boken ur väskan! :O Sitter med olika fönster öppna, skatteverket (kollar id-korts fakta), migrationsverket (bli svensk medborgare), mailen (väntar på svar ang. elen) och fb (chattar). Fick höra att det fortfarande är rea på jiges, kanske man skulle tagit sig dit under dagen.. äh.. knappast!



Av Maria - 31 juli 2012 09:24

Gick raka vägen till polisen efter att ha klivit av tåget, (som jag somnade en sväng eller två på..), hos polisen hände inte mycket, dom fixade som sagt bara nationella id-kort, vilket gjorde det problematiskt för mig då jag inte är svensk. Så min tanke var att kanske ta och bli det då, kanske lättaste utvägen så att säga.. visst, googlade och hamnade på migrationsverket och läser där att man faktiskt kan ansöka om svenkst medborgarskap på nätet! Jätte bra ju! MEN.. då måste man kunna legitimera sig, typ med ett pass eller ett id-kort. WTF! Att det ska vara så svårt. Jag lär ju förmodligen inte lyckas att fixa något id-kort, jag har ju ingen som kan legimintera mig.



Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards