Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Maria - 28 juni 2011 10:06

Jag är pysselsugen hela tiden, det bara klias i fingrarna på mig när jag tänker på allt jag vill göra, men istället för allt "pyssel" blir det istället städning, lättsammare på nåt sätt tydligen, man behöver inte tänka så mycket. Det är synd, tycker jag. Jag vill måla, rita, scrappa, sy och slipa och måla om något. Skulle jag tänka efter lite mer kan jag garantera att jag skulle komma på en massa mer saker som jag vill göra/pyssla med. Veronica Maggio går non-stop på mobilen/spotify, jätte bra sömn medel för Vidar. :)


Midsommar firade vi hemma, bara familjen och André. Även Marie och Johanna var över. :) Jag hade testat på att göra en Lax- & romtårta, den var GOOOOD! :D Det fanns även nubbesallad, nypotatis, sill, grillat kött, kalla såser, egen vitlökssmör m.m på vårat midsommarbord. Min nubbesallad åt enbart jag utav, och jag insåg att nästa gång jag gör den måste jag göra mindre potatisbitar. God, god mat! Mätt blev man kan jag lova! André tyckte köttet var gott. ;) Närå jag bara skoja, men Lax- och romtårtan tyckte han var god, han sa att den påminde om smörgåstårta, det hade han nog rätt i. Gubben tyckte tårtan smakade hav.. ? Han äter vanligtvis inte kallrökt lax som tårtan innehöll, han tycker det är äckligt!!!! Sjukt! Det som är så gott!!!

Midsommar efterrätt blev en gräddtårta med jordgubbar, gött!


Lax- & romtårtan. 


   

Gräddtårtan med jordgubbar.


Nä nu är det dags att göra någon nytta, här kan man ju inte sitta.

  

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards