Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Maria - 22 november 2011 18:51

Den här dagen har jag tagit det rätt lungt. Efter frukost blev det renbäddning i alla sängar och så tog jag hand om disken. Efter Vidar hade vaknat slängde jag ihop lite lunch, köttbullar och mos. När tallrikarna var tomma klädde vi på oss och traskade över till Marie, det var ett tag sedan.. typ 2 veckor sedan vi träffades?. Så det var ju på tiden! ;) Hos Marie lekte pojkarna snällt, jag och Marie pratade om allt mellan himmel och jord. Imorgon ska vi gå till dagis tillsammans, om det inte är snorhalt vill säga, som det har varit idag, då skulle gubben skjutsa sa han.

Nu måste jag plocka upp Vidar som inte tycks må något vidare eller bara är allmänt sur. :/

Av Maria - 22 november 2011 10:48

Att jag aldrig lär mig! Måndag, onsdag och torsdag är dagis-dagar och dessa dagar sover Vidar två gånger på "dagen" första sovningen sker vid promenaden från dagis på morgonen. Andra inträffar efter lunch då vi går och hämtar Thor på dagis. Så tisdag och fredag + helg-dagarna blir alltid fel för Vidar då jag inte är uppe samma tid och inte går till dagis, vilket resulterar till att han sover en gång om dagen, efter lunch, men då är han hysterisk, gråter och skriker som någon galning från 10-12.. smått tröttsamt, jo. I dag klarade jag inte detta, för sova inne gör han då inte heller längre (förutom nattetid då). Nu ligger han ute och sover! Och snart lär han väl vakna igen då det är lunchtid. Dessa inte dagis dagar blir så fel. Hur jag egentligen borde göra dessa dagar; Kliva upp som vanligt, fixa frukost, ta en kort promenad tillsammans med pojkarna så Vidar somnar. Ska det vara så jävla svårt?! Gäsp!


Nu ska jag hinka mitt kaffe och surfa runt lite.

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards