Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria - 11 mars 2011 09:51

Två små pepparkakshjärtan med en god smörkräm i, med en smak av vanilj.


 

Av Maria - 10 mars 2011 21:39

Bilder från igår, jag hittade ju aldrig G7:an så istället tog jag med "stor"kameran och tog några bilder. Försökte mig även på rörliga.. ja, dom blev ju som dom blev då. haha! :D


                               


Och, JA! Jag ska filma henne också! Jag tycker hon är så jävla duktig så vänner och släkt måste ju bara få se, speciellt ni som inte bara kan komma hit hur som helst och titta själva. :)

Av Maria - 10 mars 2011 15:38

Jag har faktiskt inte någon bild som jag skrattar direkt åt. Men det finns väl dom jag kan små le lite inombords som den här t.ex jag kommer så väl ihåg Thors kommentar; "- Är det okej om jag gör så här mamma?" (samtidigt som han gjorde minen).


 

Av Maria - 9 mars 2011 10:27

Det får bli denna idag.. FART, JAG ÄR FART! ;)


 

Av Maria - 8 mars 2011 19:23

Full fart hela dagen, nja så gott som. Själva morgonen var väl rätt lugn, Embla hade sovit hos kompis så vi blev inte väckt utav hennes morgonsånger som vi annars brukar bli. Men halv åtta vaknade jag, Vidar låg och jollar på i sängen, vilket han säkert hade gjort ett bra tag. :) Thor sov däremot ett bra tag till efter vi hade klivit upp, halv nio vaknade han! :O

Efter frukost och lite ihop plock kom Embla, kompis och mamman. :) Fika hade de med sig också, så jag har faktiskt fått äta en semla idag! :) Jag bjöd på kaffe.

Efter mor och döttrar gick igen så fick jag nåt tokryck och städade.. eller diska, ALL diska och sedan fortsatte jag bara, jag sprang runt lite överallt och plocka. Än är det ju massor kvar att städa, men lite fick jag bort/gjort, SKÖNT!

Efter middagen, vilket blev en tidig för oss! Så vid fem tiden bestämde vi att vi skulle gå till pulkbacken/isbanan. Grann- mor och -dotter drog vi även med oss dit. :) Embla var JÄTTE duktig på isbanan!!! Hon gjorde till och med piruetter! Så nästa gång (imorgon!?) så ska jag ta med G7:an så jag kan filma henne. :)


Nu ska jag sätta mig framför teven ett tag innan sängen blir nästa.

Av Maria - 8 mars 2011 08:52

..igen.. jaha, ja, men det som ALLTID gör mig glad är ju när någon av min släkt får för sig att komma upp och hälsa på eller rättare sagt jag får träffa någon av min släkt. Vilket inte händer så ofta med andra ord.. det händer alltför sällan enligt mig! Saknar!


Och även "denna" gör mig ALLTID glad! Är man på skit humör, ledsen eller rent av förbannad och bara lägger ögonen på "denna" blir man genast glad, åtminstonde jag! Älskar!


 

Av Maria - 7 mars 2011 14:04

Vad är det för fel på detta väder?!!!! Inte vill jag ha sol i dag heller.. jag vill ju kunna sitta inne och scrappa utan dåligt samvete, så fort jag har satt mig och börjat "scrappa" så ploppar det ju bara upp tusen nya idéer till fler scrapp-kort. Men ok, nu har jag ju fått gjort ett till kort, nu i dag så nu är det väl dags att jag tar med pojkarna ut till solen och friska den luften. Embla har redan varit ut flera gånger med grannflickan hon, så hon kan ju stanna inne (med grannflickan som är här nu) och leka om hon vill.


Mitt "scrappande" gör jag ju helt från "grunden" alltså jag har inge grejer som är "scrappgrejer". Så korten blir ju som dom blir. Men kan jag fortfarande kalla dom för scrapp-kort, eller är det "skräp"-kort? Vad säger ni?


 

Detta är mitt andra scrapp-kort jag gjort, det första får ni se efter lördag som sagt.

Av Maria - 7 mars 2011 07:36

Inget höjdar foto precis, men jag fastnade för det här när jag letade bild till denna "dag", en sommarbild. Den känns verkligen sommar för mig. Embla som står i vattenspridaren och själv reflekteras jag av sommarsolen i vårat smutsiga köksfönster.

 

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards