Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Maria - 16 mars 2011 16:59

Sämsta bilden på väldigt goa kakor.

  Jättegoa' kolasnittar

25 kakor


100 g smör

1 dl strösocker

2 msk ljus sirap

2 1/4 dl vetemjöl

½ tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

1 tsk malen ingefära


Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa smör, strösocker och sirap krämigt. Blanda vetemjöl, bikarbonat, vaniljsocker och malen ingefära och vänd ner det i smeten. Dela degen och rulla ut till två längder. Lägg längderna på en plåt med bakplåtspapper (hade inte jag, men det funka bra utan också..) och platta till dem lite. Grädda längderna gyllene i mitten av ugnen i 12-15 minuter. Låt dem svalna en aning och skär sedan längderna på snedden. Låt kolasnittarna svalna på plåten.


Receptet är taget ur Leila Lindholm "a piece of cake".

Av Maria - 16 mars 2011 15:35

I dag inväg jag våren! Jag "kastade" ytterbyxorna och vinterjackan, och gick bara i jeans (mammajeans visserligen, men ändå) och fleecejacka. Små kyligt påvägen till dagis, men på hemvägen var det "fett nice"(skulle nog tagit ett par vantar trots allt).

I kväll blir det mästerkockarna tillsammans med gubben, håller tummarna för Jennie!

Och sedan blir det Grey's Anatomy! :)


Nu måste jag diska så det blir nån middag idag också.

Av Maria - 16 mars 2011 11:04

Jag har något jag måste berätta, en bekännelse rättare sagt. Idag efter jag lämnat Thor på dagis och börja traska hemåt så inser jag att jag har en låt i huvudet.. inte speciellt ovanligt med det, nej, men det var en låt som jag avskyr, eller, nja, avskyr och avskyr.. det är väl själva gruppen och personen som sjunger jag inte gillar. Juni juli august... helvetesjävlafan.. Jag avskyr Gyllene tider! Så, nu är det sagt! Och ni får tycka vad ni vill om den saken! Blä!


 

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards