Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Maria - 17 augusti 2009 17:01

Hela familjen blev hemma idag pågrund av förskylning. Inte det minsta krya.. Eftersom gubben blev hemma blir han ju även tvungen att ha läkarintyg.. så ja, han ringer vårdcentralen och hör om det går att ordnas.. det dom säger är att han måste prata med en läkare, men symtomen han räknat upp att han har så får han inte komma dit utan en läkare måste ringa. Efter ett tag ringer läkaren och pratar med gubben,

"- Du hemma sjuk?" 

"- Ja, jag behöver ett läkarintyg, går det att ordnas?" säger gubben.

"- Då jag måste träffa dig.. vad du har för symtom?"

"- Jaha.. så jag ska komma?.. Jag är snorig, hostig, ont i halsen, feber m.m "

"- Jaha, du inte hemma och dricker sprit?"

"- eh.. Nej.?"

"- Jaha, jag sickar intyget.. hej då!"


Samtalet gick väl kanske inte dirket till så där.. men det var likande om jag förstod rätt. Hehe.. det tyckte jag var roligt.. men sjukt, att man inte får komma till läkare när man är sjuk.. jaja.. så kan det gå.


Jag har typ samma symtom.. kanske man har svininfluensa.. vem vet vem vet.. nåja, nu måste jag fixa till nån middag.

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards