Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under februari 2008

Av Maria - 15 februari 2008 11:08

Idag är det jätte fint väder ute! Solen skiner och det är vindstilla + att det - grader! :)


Igår fick jag besök, vilket jag hade glömt bort att jag skulle få, så när jag för en gångs skull hade tagit mig ut genom dörren för att gå ut och gå en sväng. Då ringde gubben och sa att jag hade besök.. "-oj.. ja just det ja.." min vän J hade nämligen frågat dagen innan om hon kunna titta in en sväng.

Bara vända och gå hem, det gjorde inte så mycket att det inte blev en sån lång sväng. Jag kan ju gå en annan dag! :)

Jag och min vän J drack lite kaffe och pratade. Sen plötsligt fick jag nå jäkla ryck och började att plocka, städa och fixa. Vännen gick hem och jag fortsatte städa. Jag dammsög, skura golven!!!!, plocka ihop massor & diska. Nu har jag bara toan uppe och nere kvar. Och idag slängde jag i en maskin tvätt också! Woho!!!

Idag får jag veta säkert om mamma med familj kommer att komma upp eller inte. Det berode på om dom är frisk eller inte. Så om dom nu kommer så skulle dom dyka upp på lördag kväll! :)

Så jo, jag måste fortsätta städa mera! Dom måste ju ha nånstans att sova.. får se om dom får sova nere eller uppe. Förmodligen uppe...

Men jag har ingen aning vad min bror och hans flickvän ska sova på.. jag och dottern sover redan på madrasserna om dom annars brukar få låna. hm.. måste lösas på nåt sätt!


Nu måste jag fortsätta städa!

Av Maria - 13 februari 2008 12:30

Idag snöar det lite grann och blåser väääääldigt mycket! Man vill helst inte sätta en fot utanför dörren idag, så vilken tur att jag inte behöver det då! :)


Idag börjar det ny säsnong av Grey's Anatomy! Längtar så till kl.21, hoppas bara barnen sover då också!!!! Jag ska försöka ge fan i att äta nåt gott, även fast det lockar lite eftersom det är ny säsong och en jätte bra serie! Men jag har ätit gott sen i fredas tror jag.. inte bra! (alltså ätit gott kvälls tid, inte hela dagarna..)


Igår var jag över till en vän.. var igentligen påväg in till grannbyn, men hon rang och undra om vi hade lust att komma över på lite fika. Hon hade precis tagit ut nybakta bullar ur ugnen som hon bakat. *mums* Så jo vi åkte in och jag stannade ett bra tag. Vi pratade lite och jag syndade lite. Gubbens och mina barn var tyvärr inte med utan dom hade vi lämnat bort till gubbens mormor och morfar. Gubben åkte en sväng, skulle till oprikern. Men när han kom tillbaka bestämde vi att vi skulle hämta barnen och åka tillbaks sen igen. (gubben åkte hem..) Jag och barnen blev bjudna på middag, pannkakor, jordgubbsylt och grädde!!! *mums* Vi var kvar där till ca. kl. 18:30.. så barnen hann busa, leka, slåss, bråka, gråta och ramla lite den tiden vi var där. :) När vi väl var hemma fick båda barnen gå och sova, jätte trötta och hostiga! Dom somnade nästan bums.

Jag tittade på House, sen gick jag också och sov, sååå trött!


Imorgon är det också bra på teven!!! jippi! Och dessutom har jag lånat ett gäng filmer av vännen min vi var till. :) Så jag har ju att göra några dagar framöver! :) Fast det jag borde göra är att städa, skura golv, tvätta kläder, diska.. m.m men men..


Nu ska jag surfa runt lite..


En blyerts/akvarell teckning ritad och målad av mig..


Av Maria - 11 februari 2008 11:57

Jo, hm... idag mår dottern lite bättre i alla fall. Det är bra! Hon är fortfarande väldigt hostig. Men snoren, illamåendet och ont imagen är borta. Sonen verkar mer hängig idag än va han var igår.. inte bra! Det är ju ingen idé att skicka iväg nån av ungarna till nå dagis heller förens dom är helt frisk.. om man änns ska göra det då. Då lär dim väl bli smittade på nytt..

Idag har jag diskat och försökt plocka ihop lite. Och när sonen sover ska jag smyga mig upp till övervåningen och se om jag kan göra nåt där åt röran som är.

Men nu ska jag dricka mitt kaffe i lugn och ro och sen ta en snus.

Av Maria - 10 februari 2008 15:59

Dottern mår inte alls bättre! Nu mår hon illa också, hon har försökt spytt ett antal gånger men det kommer inget. Och så har hon jätte ont imagen. Men nu har gubben ivarjefall åkt till affären och handlat åt henne.

Få se sen var hon får.. hon ville inte änns ha sin glass hon fick.. min stackars flicka! Så imorgon blir väl båda barnen hemma från dagis eftersom jag inte vill gå ut med dottern om hon mår allt för dåligt och det måste jag ju göra annars om sonen ska på sitt dagis, hade varit bra med bil och körkort! Men men, om dottern nu ska magsjuka så ska väl sonen helst inte åka på sitt dagis heller eftesom han säkert kan bära på smittan redan.


Nåja.. nu måste jag nog gå och se om jag hittar nå gott.. eller nåt.. måste även börja med maten snart också.. spaggetti och köttfärsås!

Av Maria - 10 februari 2008 11:47

Jag hade ett enormt diskberg här hemma igen när jag vaknade, inte roligt! Så jag bestämde mig för att får bort det idag. Och jepp, det lyckade jag med! SKÖNT!

Iförr går gjorde jag tårtor från kl. 11:30 fram till kl. 23:30.. då var jag så trött så jag gick och la mig, men jag var fortfarande inte kalr med tårtorna. Så det första jag fick göra på morgonen när jag vaknade var att göra klart tårtorna. Och som vanligt blir ALDRIG tårtorna jag gör som jag vill eller som jag har sett framför mig hur dom ska se ut.


Nu måste jag fixa frukost till dotten som vankade.. nu.. jo hon har sovit läääänge idag!


Fortsättning..

Så igår var vi hela familjen upp till gubbens mamma och fira hennes man som fyller år imorgon och hans son som fyllde år igår. Det bjöds på tårtor, semlor, "dricka", kaffe och små kakor. Vi blev även bjudna på middag, jätte gott. äppelfärsbiffar, mums! Dom var jätte goda och till dom fick vi friterade strips.. gott, gott, gott! Dottern sov under middagen.. hon var inte så pigg, hostig, febrig och trött då. stackars min lilla flicka!

Hoppas hon sovit sig någorlunda frisk nu när hon sov så länge idag/morse.

Sonen börjar äntligen bli lite bättre, men förskyld är han ju ännu och lite hostig. Barnen åkte upp redan på fredagen så dom hade sovit en natt hos farmor sin.


Nu orkar jag inte skriva nå mer.. trött.. fryser.. ska surfa runt lite och dricka en skvätt kaffe och sen ta en snus!


Av Maria - 7 februari 2008 18:09

Idag har jag varit hemma hela dagen, inte speciellt ovanligt precis..

Jag har faktiskt fått lite tvätt tvättad! Woho! Men tyvärr har jag inte fått allt upphängt.. hm..

Jag fick även för mig att att jag sku fota dottern.. vilket inte gick något vidare bra.. men men.. öva, öva, öva!


Jaja.. orkar inte skriva mer just nu...

Av Maria - 6 februari 2008 19:24

Igår kväll tittade jag på gynning.. ja hon är ju som hon är. Jag gillar henne just därför.

Och medans jag tittade på gynning så började gubben testfota vatten/droppar.. det är ju inte så lätt.. ivarjefall blev han väl inte helt nöjd med nån av bilderna han knäppte, men jag tyckte att vissa av dom blev rätt okej. Och när han höll på med sitt så kände jag bara att jag också ville knäppa nå bilder. Så jag tog min kamera.. inte världs bästa kamera precis.. en Samsung Digimax 300. Då hör jag gubben skratta sarkastiskt åt mig och säger; "- Ja, du kan ju alltid försöka..!" och då syftade han på vattendropps knäppning såklart..

Hm.. det var ju faktiskt inte det jag hade tänkt göra..

Men sen sa gubben att han tyckte att jag kunde ju försöka ivarjefall, lite mer allvarligt i det han sa den här gången. Men både han och jag "visste" ju redan att det aldrig sku gå med min kamera!

Men men..

Så gissa om vi vart förvånnade när min kamera faktiskt fryste vattendropparna, det hade vi ju inte räknat med.. inte jag ivarjefall!

Visst bilderna.. eller vattendropparna blev väl inte världens skarpaste precis, men vad kan man begära av en kamera som man nästan inte kan ställa om nåt på manuellt.


Här kommer en av bilderna..


Av Maria - 4 februari 2008 18:35

Idag finns det inte mycket att skriva.. jag har bara suttit framför datorn hela dagen.. ritat och surfat runt.


Så nu finns det inget mer att göra vid dator, inget jag tycker är kul.. för tillfället ivarjefall.


Nu ikväll sku jag villa titta på nån bra film, lite lättsam men kul.. men tyvärr har vi ingen sådan film hemma.. dom man har, har man sett ett antal gånger!


Jo.. så var det med det..

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards