Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Maria - 24 januari 2008 19:55

AAAaaaaaaaaaAAAAAaaaaaaa.. så jäkla less!!!!! Satt och skrev ett inlägg och då ska självklart nätet hänga sig! Jävla skit grejer!!!


Då tar jag väl om allt igen.....

Igår kväll tittade jag på en film gubben hade köpt på macken. The Longest Yard (benknäckargänget -krossa dem) från 2005. Jag trodde helt allvarligt att den sku vara skit, mycket pågrund av skådisarna som spela i filmen. Adam Sandler; vet inte vad det är med han, men nåt är det jag inte gillar, Chris Rock; hatar människans röst!!! men han var rätt okej i den här filmen, kanske för att han inte var huvudrollen. Saken är väl den, jag tyckte filmen var helt okej! Jag fnissade även till några gånger under filmens gång! länk till trailer + annat


Ikväll hade jag tänkt titta på Ghost Whisperer & The L Word, men så blir det tydligen inte! Gubben var in för ett tag sen nu och sa att han sku titta på nåt som börja kl.20 hm.. kl är nu 20:03, han sku till macken innan det började, är itne hemma ännu. Nåja, jag hoppas inte det programet han ska titta på håller på så länge. Då kanske jag hinner se The L Word ivarjefall. Här har man suttit och väntat hela dagen och så får man inte änns se på dom programen.


Nu ska jag surfa runt lite..



Av Maria - 24 januari 2008 12:51

Ja, nu är jag här igen.. vid datorn alltså. Och nej.. jag ska inte bli långvarig. (tror jag).. Jag måste försöka diska bort resten av disken som jag itne fick bort igår, hänga upp tvätten jag har i maskinen (som jag tvätta igår) och tvätta en till maskin tvätt.


Jag sku så gärna villa måla eller rita lite, men igår kom jag fram till att jag inte kan det länge.. det blir bara skit!


Nåja.. jag och ungarna har faktiskt varit ut en sväng. Visst det var väl rätt skönt att få komma ut...

Jag passade på att knäppa några kort när jag var ute, men det blev mest på barnen. Och ingen bild som blev så där super bra. (jag blev tvungen att knäppa med min kamera.. som börjar bli några år nu.. )


Slänger in en av bilderna jag knäppte ändå.. på Daisi..


Av Maria - 24 januari 2008 10:33

Sockerkänsliga kan vara både under-, normal- och överviktiga. De kan vara matmissbrukare men behöver inte vara det. Att vara sockerkänslig innebär att ha ett obönhörligt sug efter fel slags mat, som i sin tur leder till kraftiga humörsvängningar och låga energinivåer. Den sockerkänsliga blir något av en "Dr Jekyll och Mr Hyde". Ena stunden kan hon ha depressioner och/eller aggressioner, vara våldsam, oförutsägbar, glömsk och impulsiv. Hon kan ha kort stubin, vara virrig och ofokuserad och prata mycket och fort. Men hon kan också vända på en sekund och visa sig kreativ, klarsynt, charmig, energisk, lekfull och kärleksfull. En sådan person är det jobbigt både att vara och att leva med.

(Taget från denna sida: http://www.bittensaddiction.com/?action=hjarnansbiokemi&lang )

Inte speciellt roligt! Måste försöka lägga av med mitt sött ätande!!! Inte konstigt jag är på dåligt humör.. ofta på dagarna! Och tappar tålamodet för minsta lilla.. :(

Jag måste ge fan i allt sött!!!! Jag måste börja röra på mig mera, äta ordentligt, frukost, lunch, middag...

Och nu måste jag slita mig från datorn och gå ut eller nåt. Det är ju skit fint väder ute idag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards