Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under september 2008

Av Maria - 6 september 2008 18:10

Jag, gubben och barnen var iväg till en av våra grannbyar idag, men halvvägs stötte vi på en loppis vi varit på förut för nå år sen.. så där svängde vi in och tittade lite. Där fanns massor man skulle tänkas villa ha.. jag hittade skor.. men tyvärr, som vanligt var det för små storlekar. Dottern fick en karlsson på taket keps, alltså med "propeller".  När vi väl kom till grannbyn var vi in på bolaget där vi köpte tre twister till mig. Vi var även in till affären och handlade lite grejor. Sen var det hem som gällde.


Sen har vi varit ute ett tag tills det var dags att gå in och göra lite midda till barnen. Korvstroganoff med snabbmakaroner.. jo.

Dottern satt 1 timme vid matborde och kämpade i sig sin mat.. det gick vääääldigt trögt! Men hon lyckades få i sig allt till sist.. Sonen däremot gick det inte alls med.. han åt några korvar sen var det inget jag kunna gjort för att få han att äta mera.. han sa bara blä..


Just nu sitter jag och dricker en av mina cidrar.. av dom jag hade hemma från kräftskivan.. Cid.. rätt ok.

Snart ska jag ut och ta mig lite luft..


......

Av Maria - 5 september 2008 16:02

Så idag bakade jag äppelpaj igen.. mycket pågrund av att jag trodde min vän J skulle komma över en sväng. Men än har hon inte synts till... fast å andra sidan är ju inte dagen slut ännu. Halva pajen är kvar..


Jag har till och med fotat lite ute idag. wow! Det var ett tag sen nu.

Även dottern fotade med "sin" (min gammel) kamera ute samtidigt som jag fotade. Tyvärr blev dom flesta foton hon knäppte suddiga men allt kan ju inte alltid bli osuddigt.. !?


Idag är det ju fredag.. whoho.. eller jag vet inte. Kan ju inte påstå att jag tycker det känns nåt speciellt.. men det kan ju bero på att jag ätit gott hela veckan som gått. Annars hade jag ju haft det att se framemot.

Bättre lycka till nästa fredag!


Jag har lovat min vän J:s Sambo att jag ska rita en teckning på en "indian"kvinna, storlek F8.. men än har jag inte börjat..så igår skickade han nån hemsida där det fanns lite inspiration.. få se om jag lyckas börja med tecknande till veckan.. eller varför inte nu i helgen.


Idag blir det (fusk)korvstroganoff med ris till middag.

Och sen blir det ju även gott till kvällen.. :S Igår åt jag minibaugetter med vitlökssmak med brie ost i. *mums* Det är sååååå gott! Men ja, jag vet.. inte heller så bra att äta om man vill gå ner i vikt.. men jag har helt lagt ner den här veckan eftersom jag nu varit så urusel hela veckan lång.


(Jag har faktiskt lyckats slängt i en maskin tvätt idag också.. men tyvärr ligger fortfarande tvätten i maskin, men innan kvällen är slut ska jag väl förhoppningsvis lyckats fått upp den).


Hmm.. mycket mer har nog inte hänt idag.. ikväll blir det väl att titta på nån film på teven.. eller så får det bli sista Harry Potter filmen.. jag har ju lånat alla Harry Potter filmer av min vän J:s bror (förra helgen). Även dottern har tittat på dom.. men självklart dubbad verision på svenska.


Nä.. nu får det vara nog med svammel för idag..

Av Maria - 4 september 2008 16:34

Jo, faktiskt.. nu har jag ätit gott och godis sen i fredags.. ja, varje kväll sen dess.. :S

Så nej förvänta er inte någon mätning och vägning imorgon.. Jag tror jag nämligen ska hoppa över den och ta och skärpa mig rejält till veckan som kommer!

Så kommer det ny mätning och vägning nästa fredag istället.


Idag har jag och ungarna varit till lek parken som finns här. När vi väl kom dit kom ju självklart dottern på att hon var kissnödig.. hon glömde nämligen att gå på toa innan vi gick och själv glömde jag påminna henne. Nåja.. sen lekte barnen, sprang runt lite överallt.

Efter en stund ser vi att det kommer en pojke gåendes från parkeringen. Det är en av dotterns kompisar från dagis så hon springer dit i full fart och sonen efter. Så både dottern och sonen fick en varsin lekkamrat eftersom dotterns kompis har en bror som är jämålder med sonen.

Så dom busade och lekte för fullt. Sonen lyckdes även trilla bakåt i ganska snabb fart från en av lekställningarna.. inte nåt jätte högt precis, men för honom var det nog ganska högt. Så han lyckades ju bita sig själv i tungan. Men det blev bra snabbt igen. :)


Så det är väl det vi har gjort idag.. inte så mycket.. men något är det ju.

Jag skulle föresten ha haft tvätt dag idag.. vilket jag glömde! Dumt!

Får ta det imorgon istället.


Nu ska jag göra lite mat..

Av Maria - 2 september 2008 18:57

Så idag var sonen till tandläkaren för första gången. Det gick väl rätt okej.. han ville inte öppna munnen till en början men sen gick det bättre. Jag fick ligga i tandläkarstolen tillsammans med han så att det skulle gå bättre men jag vet inte om det hade varit någon större skillnad om han inte hade legat i min famn.

Han blängde mest bara surt på tandläkar kvinnan så fort hon pratade med han.. och sen fick han en "docka" alltså en mjukis figur. Någon sorts superhjälte med en tandborste på magen och slängkappa på ryggen. Sonen ville inte ha den.. men nu när vi är hemma har han väl gått runt med den lite och slängt runt den.

Tandläkaren räknade hans tänder.. det var väl så gott som allt. Åtta uppe och åtta nere. Hon ställde väl även lite frågor, som t.ex vem som borstade tänderna på han och hur det gick, matvanor och sovvanor..


Så .. så gick det med det idag..


Imorgon kommer sotarn.

Av Maria - 1 september 2008 17:42

Så idag sen tidigt i morse kom snickar gubben och han blev kvar till ungefär klockan 13.

Så nu har han rivit ut golvet och väggarna.. imorgon skulle han komma med avfuktaren som ska stå där uppe och avfukta..


Så nu sover vi nere också.. hela familjen i typ samma rum, WOW!

Jag har min egen uppfällbara säng, gubben ligger på soffan, dottern på madrasser på golvet och sonen i sin säng.


Nu måste jag ut, men först måste jag nog slänga ut katt fan!..  Hon går mig på nerverna.. hon har blivit så jävla bortskämd sen hon var gravid. Ja, jag pratar då våran Daisi.. vi funderar allvarligt på att skjuta henne.. om ingen vill ha henne förstås. Vi har nämligen bestämt oss för att behålla lilla Askungen och våran lilla Tuss då. Jaja..


Idag bakade jag äppel paj på våra egna äpplen, faaaan vad gott det var! Tänk vad man kan förändras när det gäller smaker sen man var liten.. jag avskydde varma/mjuka äpplen när jag var liten.. marsan/vaniljsås, blä.. och kanelbullar.. uscha.. inget av detta åt jag när jag var liten..

Och nu tycker jag att det kan vara hur gott som helst.


Nä, nu ska jag ut!


Och förresten.. GRATTIS Fru E!!! :)

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards