Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 17 maj 2011 09:10

Thor är placerad framför teven där han tittar på Bärgaren. Vidar sitter i sängen och leker. Och min huvudvärk tycks inte vilja släppa helt.. :( Igår blev jag liggandes med migrän, efter utvecklingssamtalet på skolan fick Embla sluta för dagen och följa med hem, så vi gick till Marie där Thor var och hos henne stannade vi ett tag och min huvudvärk grodde... När vi väl kom hem igen slog den till ordentligt och illamåendet kom. :( Så sen var det kört, det blev sängen. Gnatt för mig! Och tror ni inte på självaste fan att det var soligt ute just då! :C Solen har jag längtat efter, men inte fan vill jag ha den när jag ligger med migrän!


Utvecklingssamtalet gick bara bra, kan meddela att det var en väldigt stolt mamma som lämnade skolan efter samtalet. :) På torsdag är det Thors tur.


Känns som huvudvärken tänker släppa, hoppas!!! Jag vill ju börja skissa på tatueringen jag har fått i uppdrag att skissa fram. :) Det blir fjärde tatueringen jag skissar upp till någon annan. Jag hoppas jag kommer få till nåt hon kommer gilla. Det känns lite bättre nu efter att jag har pratat med henne om hur hon vill ha den, innan kändes det lite smått gruvsamt eftersom jag inte riktigt visste hur hon ville ha, men nu känns det bra. Jag ska bara ta reda på lite små detaljer innan jag sätter fart. :)


Nu måste jag nog vila en stund, eller vänta, jag måste ta hand om disken också, äh, den får nog vänta.. eller, jaja, jag får se hur jag gör..

Av Maria - 16 maj 2011 09:52

Idag ska jag och Vidar till Emblas skola på utvecklingssamtal (och jag har huvudvärk), medans vi är där ska Thor få vara hos Marie (och busa). Det går nog bra, han har ju varit där tidigare och han känner ju Marie.


Gissa dagens väder! Ni tänker och svarar snabbt, regn!? Men tyvärr måste jag göra er besvikna och meddela att det är fel. Det regnar inte, men det är mulet och tråkigt väder, fast det lär säkert regna så småning om idag.


Jag fundera faktiskt på att sminka mig idag när jag ska iväg på utvecklingssamtal!!! Ja, jag vet, jag sminkar mig ju typ aldrig! Men jag vet inte, just därför känner jag för att göra det.. men jag får se hur et blir med det. (Jag är ju expert på att ändra mig).


    


Av Maria - 15 maj 2011 20:21

Idag var det väldigt nära att jag skaffa ny blogg!!! :O Men i rättan tid la jag ner tanken och tog bort den "nya" bloggen. Varför skulle jag börja blogga någon annanstans för? Jag har ju alltid bloggar här, på bloggplatsen, jag har ju aldrig haft någon blogg någon annanstans. Så det här får fan vara den första och sista plats jag bloggar på!


Annars har det inte hänt mycket idag, vi har haft söndag här. Embla stack iväg till kompis och då passade jag, Thor och Vidar på att titta på megamind igen, men jag hade fortfarande problem att hänga med och koncentrera mig på filmen... så jaja...


Nu ska jag fika lite och se på nån film eller nåt.

Av Maria - 15 maj 2011 11:53

Åter en dag med regn, rusk och kyla. Men det är väl bara att "gilla" läget, det ska ju tydligen, som jag hört, vara sånt här väder hela veckan.


 

Annars är det ju "söndagsjävel" idag har jag hört. Det ända jag inte riktgit gillar med denna dag är väl att vädret är som det är, min tvätt blir ju för fan aldrig torr, och 60 högen växer.. igen..


Nu ska jag fixa lite lunch och sedan se vad dagen har att erbjuda.

Av Maria - 14 maj 2011 21:11

Så tråkigt som jag har haft det idag var det väääääldigt länge sedan jag hade sist. Fast det sägs väl att det ska vara bra att ha tråkigt ibland också, hm... jaja... jag har suttit framför datorn så gott som hela dagen och då kan man ju fråga sig vad jag har gjort framför datorn en HEL dag.. nja.. jag har hängt på fb, som vanligt, jag har kollat bloggar.. och så har jag kollat på en film på youtube. Mer än så har jag väl inte gjort.. tror jag. Däremellan har jag ju gjort lunch, middag, nattat, fixat och grejat, det vanliga grejerna. Efter middagen och efter nattning för Vidar blev det film med stor-barnen.. men Vidar ville ju inte sova heller, så även han har varit med och tittat på film med oss, megamind, helt okej film. Fast jag måste nog se den igen, utan barn.. (som inte kan vara tysta).



Nu är jag superduper trött, få se om jag gör en tidig kväll ikväll eller om jag ska pina mig att sitta uppe ett tag till...

Av Maria - 14 maj 2011 11:03

Ännu en vacker dag. ;) Regn, regn, regn så långt ögat kan nå, det hade vart väldigt mysigt om man hade regnkläder, eller alltså regnjacka/kappa. Mysigt och skönt att gå ut och gå i regnet. Luften blir ju så mycket friskare när det regnar. Just nu sitter jag och fikar lite kladdkaka och dricker en skvätt kaffe, det ska va gött och leva... ;) Diskning, duschning och allmän städning står väl på listan idag.. om jag orkar, få se vad som blir gjort.


Någon som skulle vara intresserad av att köpa nån teckning/målning av mig? Om så är fallet är det bara att höra av er. Jag tänkte, varför ska jag ha en drös med teckningar/målningar liggandes... det kanske någon där ute som hellre skulle vilja hänga dom på väggen. :) Bara hör av er i så fall. :)


    


That´s all folks!

Av Maria - 13 maj 2011 18:42

Fikar lite kladdkaka som Thor slängde ihop tidigare idag, själv tog jag mig friheten och gjorde en chokladglasyr och hädde på och cocos på det, det blev gott kan jag lova! Vill du också testa? Recepten på kladdkaka och chokladglasyr hittar du HÄR och HÄR.


 

Av Maria - 13 maj 2011 10:23

 

Vilket vackert väder det är idag!!!! Stålande solsken på klarblå himmel, det är ju som man saknar vinden eftersom det blir så varmt i solen, +30 i skuggan nu, nice! Eehhh.. kanske så inte, mulet, trist och tråkigt är det på riktigt ute idag, jag vet inte om det regnar, om inte så lär det väl börja snart igen. Tråååååkigt och kallt. Idag får jag inte sitta framför datorn hela dagen, så är det bara! Dags att sätta fart, med nåt.. hm, diska lite kanske, sen då???


Men idag är det fredag och då vill jag ha, kyckling. ;)


Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards