Mamma Marias Blogg

Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Maria - 18 augusti 2008 16:26

Idag har jag bakat kladdkaka. Jag blev så sugen.. jo, jag vet. Inte ska/får jag äta sånt på en måndag.. men.. :(..

Jaja.. jag använde mig av det recept min mamma alltid använde när jag bodde hemma.. även jag använde det väl. Men utan pepparmintsoljan.. det var nåt jag kom på idag.. :)


Recept


125 g smör

2 ägg

3 dl socker

4-5 msk kakao

1 krm salt

3/4 dl mjöl

1 rågad msk vaniljsocker

(ev. några droppar pepparmintsolja.. för det lilla extra.. om man vill).

Lite florsocker som "dekoration"..


Blanda alla torra ingredienser i en skål.

Blanda ägg och det smälta smöret i en egen skål.

Vispa sen i dom torra ingredienserna i äggsmeten.

Smöra och bröa en (tårt)form och släng i smeten.

In i ugn på 175 grader i ca. 35 minuter. (När kakan lossnat från kanterna på formen borde den vara klar).


Servera avsvalnad gärna med en klick grädde! Och bara njut!

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards