Mamma Marias Blogg

Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 10 november 2008 08:10

Så igår kom fru y och herr e.. och med sig hade dom en varsin lördsagsgodis påse till barnen och segkakor till gubben. *mums* + en kaffekanna och lite kaffe så vi kunde koka en skvätt. :)


Jag satt framför dator ett bra tag igår och lekte med photoshop elements 7. Fast det gick väl inget vidare bra för mig.. jag måste läsa på lite vad man kan göra och lite sånt däran..


..Eld/ljus målning..

 

Idag blev barnen hemma från dagis eftersom målar killen skulle komma idag, men han sa inte vilken tid.. så det är väl lika bra att man stanna hemma hela dagen.


Men nu ska jag gå och fixa lite frukost..


Av Maria - 9 november 2008 13:26

Så idag är det farsdag! Grattis till alla pappor!

Barnen här hemma har gratta sin pappa. Dottern hade gjort tårta.. gräddtårta, jag var ju med på ett litet hörn och kunde säga hur mycket av allt hon skulle ha.. alltså mjölk till marsanen t.ex Men annars gjorde hon allt själv.

Sonen målade en teckning till pappa.. och igår var vi och handlade allt till tårtan så då passade barnen även på att inhandla ett litet farsdagskort av alla kort som fanns där.

Bild på tårtan dottern gjorde kommer väl senare när vi laddat ur kameran..

Själv ska jag väl ringa min egen pappa och gratta honom.. bara jag inte glömmer .. jag är expert på att glömma! :S


Annars idag har jag och barnen varit till lekparken och lekt med by familjen som ringde och hörde om vi hade lust att komma dit för att dom just skulle dit. I parken var vi ett bra tag innan vi gick hem och barnen hade jätte roligt! Sonen testade åka kana igen.. och ja han åkte! Och åkte och åkte och åkte och åkte.. ja, jag kan fortsätta.. han åkte jätte mycket! Han tycket det var jätte kul! :D


Annars kan jag väl inte påstå att det har hänt så mycket idag.. eller igår.. eller i förr går.. nä..


Vi hade hoppats på att fru y och herr e skulle dyka upp idag, men jag vet inte hur det blir med den saken.. känns som det var ett tag sen man sågs nu igen... Igår hade gubben och jag tänkt åka upp en sväng på en kaffe medans vi hade barnen hos gamm-folket. Men efter att vi fått höra att det var blank is där uppe och påväg dit upp bestämde vi oss för att inte åka.. vi har ju dessutom fortfarande bara sommar däcken på bilen..



Nä nu ska jag kika lite på vårat nya adobe photoshop elements 7.. Wiiiii!!! :D




Av Maria - 7 november 2008 09:02

Okej nu var det ett tag sen jag vägde och mätte mig.. men idag har jag faktiskt gjort det.. och som ni vet har jag ju varit ut och gått i hastigt tempo tre dagar denna vecka.. vilket inte syns.. kanske det beror på att jag sen fuskat på kvällarna.. förutom igår kväll.. eller så kanske det är muskler.. hahahahahahahaha!


Men här kommer resultaten denna fredag...


Där magen är som störst;

96 cm


Stuss;

109 cm


Vikt; 74,9 kg...




Av Maria - 6 november 2008 15:04

Så igår och även idag fick jag gå en länge promenad.

Jag fick alltså iväg barnen till dagis både igår och idag.. men det var då bara enbart för att vi hoppade över sonens tupplur.


Jag har ju målat och ritat lite dessa dagar.. det hittar ni på min konstblogg för er som inte har sett det redan..


Idag kom det målar gubbar hit som skulle fixa taket i hallen efter vatten skadan från badrummet. Så nu har en av dom skrapat och spaklat.. imorgon ska han komma igen och spakla en gång till.. sen blir det väl till att måla nästa vecka för han.

Så jag har med andra ord dammsugit idag eftersom jag tyckte det var onödigt att barnen och kattor.. ja alla i familjen skulle dra runt allt skräp han skrapat ner från taket.


Och snart är det dags att hämta hem barnen från dagis igen.


Jag har sån stor lust att måla, rita, sy och baka.. ja massor.. !

Men jag vet inte vad jag ska rita.. eller sy.. Och baka har vi inte råd med.

Hm.. jaja..


Min handläggare från af ringde mig för nån dag sen.. hm.. kanske det var igår.. jaja.. hon ville bara höra om när jag ska börja plugga och säga åt mig att jag måste försöka hitta nåt timlöns jobb tills jag ska börja plugga. *suck*

Jag känner inte riktigt för att jobba alls just nu.. orkar inte.. men det behövs väl rätt mycket när det gäller vår ekonomi också.


Nä, nu ska jag strax gå och hämta barnen.. igår kom jag en 5 minuter försent till dagis när jag skulle hämta dom.. jag höll nämligen på att glöma bort tiden.. jag satt och ritade.. :S

Men idag ska jag komma i tid! :)


..mums..


Av Maria - 4 november 2008 12:50

Jävla typsikt då!

Barnen blev hemma från dagis idag.. jävla dagis tider!

Vi blir tvugna att äta lunch en timme tidigare för att sonen ska hinna sova ivarjefall en halv timme innan jag måste väcka han och se till att få på han ytterkläder så vi kan gå till dagis och komma i tid.

Jag gjorde då på detta vis igår.. ja, det gick hyvsat.. sonen var bara arg ett tag när jag klädde på han ytterkläderna.. sen blev det bra när han satt i vagnen och fick nappen. Fast på dagis sen så var han jätte lessen och arg när jag skulle gå och lämna kvar han.. men det hade gått hur bra som helst sen.

Idag tänkte jag då göra det samma, men väcka han en 10 minuter tidigare än i går så att han skulle vakna till lite mer och inte vara så arg när vi sen skulle klä på han ytterkläderna och gå. HA!.. Det gick inget vidare alls!.. Han sparkade och skrek som en galning.. så till sist fick jag ge upp.. han ville inte till dagis på stod han så.. ja, barnen är hemma. Så därför blir det ingen lång promenad för mig idag.. SUCK!!! Fakstiskt.. jag såg nästan fram emot att få gå en längre strecka idag.. samma som igår.

Ja, ja.. hoppas på bättre lycka i morgon..


Det är jätte fint väder ute.. kanske att man skulle gått ut med barnen så dom fick leka av sig lite.. nääää.. orkar inte.. jag städar hellre inne än ute idag.. känner jag.. 

Jag har även tänkt att jag ska skura toa stolarna idag.. jag hade gubben att köpa hem lite ättikssprit igår så dom blir ordentligt rena den här gången!

Få se om jag orkar.. usch vad lat jag är idag då.. eller jag tror jag blev det när barnen blev hemma.. för jag har faktiskt diskat.. slängt i en maskin tvätt.. vikt lite tvätt.. bäddat uppe.. hm.. inte så mycket... men det är ju nåt..


Jag har lust att baka tårta eller cupcakes och rita eller måla.. men jag vet inte riktigt vad..


Nä nu ska jag nog gå ut en sväng.. eller jag vet inte.. får se vad jag gör.. jag har lite disk kvar.. bäst att ta hand om det först.. hm.. jag har ju inte dammsugit än heller.. borde göra det..


[Så här snygg var jag när jag cyklade till våra vänner i byn.. föresten..]




Av Maria - 3 november 2008 14:34

Jaaaaaa!!!!

Äntligen så har vi våra sovplatser uppe igen! Gubben hjälpte mig att få upp sonens säng igår + att flytta tillbaka våran säng som målar killen hade flyttat på.

Så inatt sov jag uppe.. gubben hade också tänkte gjort det.. men jag tyckte det var bättre att han sov nere eftersom det varit helg och han ska upp på jobb.. jag vet nämligen att han kan ha lite små svårt att ta sig upp på mornarna.. vissa gånger. Jag är likadan.. speciellt när man ska upp till nåt speciellt.. som t.ex jobb eller praktik. Blä! Och ännu värre är det ju då efter det varit helg.. uscha!

Men i natt ska han sova uppe med oss alla! :)


Idag har jag plockat och fixat så mycket jag hunnit hela dagen.. faktikskt!

Diskat/ställt in disk, hängt tvätt, tvättat ur tvättmaskinsgrejimojen som man har i sköljmedel och tvättmedel.. hm.. ja asså det kändes som om det var mycket mer jag gjort.. konstigt.. jag har stressat på som en galning i dag eftersom jag försökte hinna med så mycket som möjligt innan jag skulle gå iväg med barnen till dagis.

Sen stressade jag runt på en längre promenad och hem där jag slängde mig i duschen.. och sen satt jag mig här.. nu är jag röksugen!..

Jag ska försöka skärpa mig den här veckan med mitt syndande (sötsyndande) och även försöka röra på mig lite mer! Ja, röksyndandet behöver jag också skärpa mig med.. men jag börjar med sötsyndandet och hoppas det går bra!


Nu ska jag ut en sväng och sen får jag se om jag startar dammsugaren... om jag hinner.. om inte annat är det ju en dag imorgon också!



Av Maria - 1 november 2008 14:54

Så igår blev det inget halloween party för by barnen och våra, men det gjorde inte så mycket. Vi hade lite små halloween mysigt ändå. Efter middan så dukade jag fram negerbollarna och muffisarna på bordet så var det bara att plocka det man ville ha.

Barnen åt en varsin muffins + en varsin negerboll och drack saft framför teven. Gubben hade köpt en ny film, Aristocats (eller hur man stavar..).

Och den filmen satt dom och tittade på. Sen blev det nattinatt för dom båda. Trötta var dom.. ingen utklädnings kväll, men det var rätt skönt att slippa det.


Idag har min vän J och hennes sambo M vart hit på kaffe och nån muffin. Jag passade även på att ge M sin teckning jag ritat åt honom..  Han såg nöjd ut över den! Då är jag extra nöjd! :D


Efter dom hade åkt hem så satt jag bara och hade skit tråkigt.. visste inte alls vad jag skulle hitta på.. Men sen kom jag fram till att jag skulle ta fram chokladmuffisarna jag hade i frysen så dom fick tina.

Efter dom gjort det så passade jag och dottern att gegga ihop lite choklad frosting till dom. Och även några små dekorationer.


 


Nu ska jag ut en sväng i kylan.. snart är det dags att börja med maten.. tikka masala blir det idag, mums!!! Såååå gott!



Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards