Mamma Marias Blogg

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Badoo

Av Maria - 21 april 2012 09:01

Det här med nätdejting, vad ska det vara bra för egentligen? Vad får man ut av det?, Egentligen!?

Jag har ju en stor tendens att lätt bli beroende av olika grejer, det mesta faktiskt, badoo är en av dessa, jag är även lätt påverkad.. inge fördelar precis. :S Så när vi kommer till nätdejtingen då, jag hänger ju en del på badoo, har minst 20 profilbesökare varje dag och ca. 6-7 st som skriver till mig varje dag. Hur många av dessa svarar jag på? Oftast ingen.. om jag inte har riktigt tråkigt förstås (eller tycker personen ser bra ut eller verkar som en hyvens kille/tjej), då kan det hända att jag svarar bara för att fördriva tiden, schysst.. kanske inte. Men hur många är det på ett sånt ställe som är seriös, egentligen!? Jag ångar nu efteråt då jag inte har skrivit upp eller sparat det folk (tjejer och killar) skrivit till en, man kan ju åtminstone få sig ett gott skratt som förhöjder dagen ibland, det är kul! En fördelen med sidan är att man kan blockera folk, om dom blir för mycket så att säga, själv har jag tre st blockade. Man kan även anmäla folk. Det finns så sjukt mycket man skulle kunna skriva om just bara denna sida, är ju inte med i några fler, gick med i en annan också, men insåg att man bara kunde skriva 10 meddelanden där till folk och sedan kostade det pengar, dåligt, gick ur. Badoo är ju bra på den fronten då det är helt gratis att chatta o.s.v visst finns det grejer som kostar på den sidan också. Man kan t.ex klicka i om man vill träffa någon så som; "Ja, kanske, nej".. Så klickar någon i kanske eller ja på mig så kostar det för mig att kunna se vilka dessa är, det kostar även för mig att kunna se vem som har mig som favorit, ja, man kan ha folk som favoriter. Helt normalt.. just nu är det +20 som har mig som favorit och jag vet då alltså inte vilka dessa är, om det ens är någon jag skrivit med eller inte..? Jag betalar ingenting för att vara med på denna sida. Sedan finns det ju även funktionen "Match" där en kille/tjej har klickat i "kanske eller ja" om man vill träffast, där har jag idag +6. Dom kan man se vilka dom är. Än så länge har jag träffat bara en av mina matchningar, om det blir några fler vet jag inte... till vilken nytta?.. Dom flesta, vilket man självklart gör på en dejtingsida, går mycket på utseende. Jag brukar hoppa killar som inte skrivit något om sig själv, jag menar, varför ska jag skriva med en kille som inte har någon info överhuvudtaget om sig själv, då måste jag ju verkligen gå på utseende, eller visst, jag måste väl inte, men det gör man ju.


   

 
 
Ingen bild

Novembersky

23 augusti 2015 00:44

Fan va bra du har det. Som kille ska man vara glad om man får en gilla per år, eller ens någon tjej som besöker eller svarar. Jag undrar mest vad fan du har på badoo att göra ens med din bortskämda inställning!?
Är du en av dom där smarta figurerna som sätter ut annons på blocket.se också, och ger fan i att svara på tel och mail!? Så vad gör du på badoo?!

Maria

30 oktober 2015 08:12

Hej Novembersky!

Tack, vad kul att du tycker att jag har det bra. Tyvärr är jag inte medlem på någon dejtingsida i dagens läge då jag är trolovad med en kille jag träffa via badoo. Vad tråkigt att du inte har många som gillar, besöker eller svarar dig på badoo. Anledningen till att jag var medlem på badoo var för att jag vela skriva med folk, killar och tjejer. Självklart hoppades jag på att träffa den rätta, det gör väl alla? Jag hade turen att göra det. Så jag är väl lyckligt lottad när det gäller det. Dock finns det alltid annat som gör livet besvärligt.
Nej, jag la inte ut några annonser på blocket.se. Och som jag skrev i inlägget så svarade jag bara på vissa som skrev till mig. Men alla som skriver till en är ju inte alltid ute efter att bara skriva/prata/hitta kärlek. Utan som bara är ute efter en sak. Själv var jag inte ute efter det och jag kunde oftast se vilka dessa var bara av att dom skrev en rad till mig. Så då fanns där ingen anledning till att svara denna person.

Jag önskar dig all lycka och kärlek i livet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 oktober 2015 08:14

            Vad är bipolär sjukdom eller även så kallad manodepressivitet? Och vilka har det eller får de/ utvecklar det?   Detta var mina frågor idag igår och en hög dagar innan dess. Jag har googlat, läst på, sett på dokumentärer a...

Av Maria - 30 oktober 2015 07:07

Jag har varit inne i en låg period ett tag nu. Jag tappade helt skrivandet. Men idag fick jag för mig att jag skulle skriva ett inlägg. Dock om något helt annat än vad jag kommer skriva om nu. Jag möttes nämligen av nio nya kommentarer. Kul! Vissa ha...

Av Maria - 11 juli 2015 17:16


Under en längre period har jag kunna fått som blåa naglar. Känt mig frusen och naglarna har blivit blå både på fingrar och på tår. Är detta inte underligt. Det tyckte jag och googlade självklart på det. Jag har googlat på det flera gånger, men då jag...

Av Maria - 11 juli 2015 15:13

Jag vet inte om det beror på Ritalinen eller om det "bara är jag". Men då jag tidigare inte har känt riktigt på det här sättet misstänker jag att det är ritalinen som gör det. Jag är extremt ljudkänslig för vissa ljud. Och att en helikopter ...

Av Maria - 11 juli 2015 10:21

Jag fundera lite på denna diagnos, OCD, tvångssyndrom. Jag frågade min vän lite om OCD då hon ställde frågan på man behövde en utredning för den diagnosen också. (Vilket man bör). Men å andra sidan känner man nog om man lider av denna diagnos, för de...

Presentation


Jag är Maria. Jag har diagnosen ADHD och dyslexi jag fick min diagnos den 8/6-15 . Jag skriver om det mesta, mitt vardagliga liv, faktatexter o.s.v det som faller mig in helt enkelt.

A. A. Milnes

 

Följ mig via bloglovin

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

One Lovely blog award.

Min blogg har blivit utdelad en;

   

Länkar

Gästbok

Jorden

Besöksstatistik

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Följare

bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards